יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

יום 31: מפיקטון למוטואקה

22.01.2010

משפחת שופר

גרהאם, המארח שלנו, התעורר בבוקר והלך להכריז על זריחת החמה בתקיעות שופר ברחוב. מסתבר שהוא עושה את זה כל בוקר. למזלו הרב, נינה כבר הייתה ערה ולא הייתה צריכה להתעורר לקולות השופר - אחרת הוא לא רק היה עיוור, אלא גם מסורס. וכך ה-HIT האחרון שלנו בניו זילנד נודע בינינו מעכשיו כ"משפחת שופר".
לפני היציאה לסיור יקבים - פינינו את החדרים, העברנו את התיקים אל הרכב והשארנו אותו בחנייה של משפחת שופר.

סיור יקבים

יצאנו מפיקטון לסיור מאורגן ביקבים של חבל מַרְלְבּוֹרוֹ (Marlborough). מזג האוויר בחבל ארץ זה מתאים במיוחד להבשלת יינות לבנים, ולכן זהו הייצור העיקרי של היקבים פה. אני אף פעם לא אהבתי יין - לדעתי זה משקה דוחה, אבל הצטרפתי בשמחה לסיור כדי לראות את הנופים היפהפיים.

חבל מרלבורו
וכך, בזמן שגלעד ונינה היו עסוקים בטעימת יינות, אני הסתובבתי ביקבים וצילמתי תמונות. הם רכשו לעצמם בקבוק יין שאהבו, ואחר כך התאכזבו ממנו בערב. גם ויתרתי על סעודה באחת המסעדות היקרות של היקבים והמשכתי לצלם את האיזור הפסטרולי. נינה עדיין לא התחשבה בהוצאות שלה בשלב זה של הטיול - מה שגרם לריקון מהיר של החסכונות שלה בסוף הטיול בניו זילנד ולכך שהיא הייתה צריכה לוותר על מרבית הטיול באוסטרליה.

בתוך אחד מהיקבים
חלק מבעלי היקבים מחזיקים כלבים יפים ומיוחדים. באחד מהמקומות פגשנו כלבת דאם שחורה וענקית.
עברנו בכל כך הרבה יקבים עד שאפילו לנינה כבר נמאס ; בסופו של הסיור שבנו לפיקטון.

עם כלבת הדאם

מוטואקה

נסענו מפיקטון אל חבל הארץ הסמוך: נֶלְסוֹן (Nelson), שבו היינו אמורים להתארח אצל משפחת פַּרְסוֹנְס (Parsons) במסגרת HIT. לפני מספר ימים קבענו עם הבעל, אלן (אין קשר לזמר), שנבוא להתארח - אך הוא לא טרח להודיע לאשתו. כשהתקשרנו אליהם היום גילינו שבינתיים היא כבר הזמינה את הבן שלהם הביתה, ולנו לא נשאר מקום לינה...
פתחנו את חוברת ה-BBH וחיפשנו אכסניות באיזור נלסון. לבסוף מצאנו אחת פנויה בעיירה מוֹטוּאֶקָה (Motueka) שנמצאת סמוך מאד לטרק של אֵייבֵּל טַסְמָן (Abel Tasman). הודענו להם שנגיע מאוחר, כי כעת הנסיעה שלנו התארכה מאד, ויצאנו במהירות בנסיעה גשומה במיוחד לעבר העיירה. רק בערב הגענו אל אכסניית הקיווי הצוחק ופגשנו את לוסי המקסימה שהמתינה לנו. התברר שעם כל הביטול של משפחת פרסונס, דווקא הכל הסתדר על הצד הטוב ביותר והגענו לאכסנייה הטובה ביותר שהייתה לנו בטיול עד כה. "הקיווי הצוחק" היה מרווח, עם מתקנים במצב מעולה וגם קיבלנו אישור מלוסי להשאיר את הרכב בחנייה שלהם בזמן הטרק  באייבל טסמן.