יום שבת, 28 בספטמבר 2013

ימים 44-45: דנידין

04.02.2010

אל דנידין

בבוקר נפרדנו מכרייסטצ'רץ' ומאכסניית ואגאבונד המדהימה - ועלינו על כביש מס' 1 אל דַנִידִין (Dunedin). הנסיעה ארכה כשש שעות כשבמהלכה עצרנו מספר פעמים למנוחה וגם הספקנו לאסוף טרמפיסט בחלק מהדרך.
בדנידין הגענו להוסטל ברחוב אֶלְם - Elm Lodge, שאמנם לא כלל את פרדי קרוגר, אבל גם לא הגיע לרמתם של הואגאבונד או "הקיווי הצוחק" של מוטואקה.
אחרי שהתמקמנו באכסניה התחלנו לעשות בוקינג לכל הימים הקרובים: נראה שיש הרבה מה לראות בדנידין וסביבתה. קיבלתי גם תשובה באי-מייל מאליאן, כדי שאקבע לנו אכסניה לימים הראשונים בסידני. היא מאד רצתה את אכסניית Maze, ולי לא ממש היה משנה המקום - כל עוד הוא מרכזי. קבעתי לה לילה אחד יותר ממני, מאחר והיא מגיעה יום לפניי לסידני.
לא הספקנו לטייל היום הרבה בדנידין ; בעיקר שמנו לב לרחובות התלולים שלה ושמחנו שהרכב שלנו הצליח לטפס בהם.

05.02.2010

מפעל השוקולד

היום בבוקר קרה משהו מאד מוזר: נינה התעוררה ראשונה, ואפילו העירה אותי ואת גלעד. היינו המומים. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו אל העיר כדי לבקר בשוק מקומי במרכז בצורת מתומן, וגם מכאן שמו: Octagon.
לאחר הביקור הקצר בשוק נסענו אל מפעל השוקולד המפורסם של דנידין - של חברת Cadbury. הכניסה אל המפעל עצמו היא רק במסגרת סיור מודרך ; היינו צריכים לנעול את כל הציוד בלוקרים, ולכן לא צילמנו בסיור הזה. המדריך פה אמנם לא היה ווילי ואנקה, אבל הוא כן חילק לנו שוקולדים והראה לנו מפל שוקולד נוזלי. המפל הנוזלי הוא בעיקר אטרקציה לתיירים: הם לא משתמשים בשוקולד הזה, מחליפים אותו פעם בכמה חודשים ונותנים כמאכל לחזירים.
לאחר הסיור במפעל השוקולד נסענו ל-iSite - מוקד תיירות בו קבענו לי ולגלעד את מונית המים אל תחילת הטרק המילפורד.

מבשלת בירה

נסענו לסיור נוסף בדנידין - הפעם במבשלת הבירה של חברת Speight's, שמייצרת את הבירה המפורסמת ביותר באי הדרומי. היה לנו מדריך מבוגר, שכנראה לקח משהו - רק זה מסביר את האנרגיות המטורפות שהיו לו. הוא העביר אותנו בכל המפעל, וסיימנו בטעימות של חלק מהבירות בסופו.

במבשלת הבירה של ספייט'ס
דנידין, בניגוד לכרייסטצ'רץ' - נראית לי כאחלה עיר. בערב שותפיי לטיול יצאו לחפש מסיבת סלסה ; כשהם חזרו הם סיפרו לי, שהם בטעות פנו לרחוב חד סיטרי נגד כיוון התנועה ושוטר עצר אותם. למזלם, הם לא קיבלו דו"ח תנועה מכיוון והשוטר הבין שהם תיירים. הפעם הם יצאו בזול.