יום חמישי, 5 בספטמבר 2013

ימים 8-10: פאיהיה

30.12.2009

החייאה בנקאית

לדעתי, ארבעה-חמישה ימים בפאיהיה הם מספיקים בהחלט. פשוט צריך להספיק לראות כל כך הרבה מקומות אחרים בניו זילנד. אבל התחייבנו מראש לשישה לילות בעיירת הנופש הזו. לא שאני מתלונן!
הקדשנו חלק גדול של היום לסידורים - זה קורה הרבה במסעות ארוכים כאלה. בסניף הדואר העברנו את הבעלות על הרכב שלנו סופית אלינו. עד עכשיו היא המכונית הייתה על שמה של נטליה (שם בדוי), חברה של נינה שגרה בכרייסטצ'רץ', מכיוון שלא יכולנו להעביר בעלות במהלך חג המולד והימים שאחריו. בהמשך, הפעלנו את חשבונות הבנק שפתחנו עוד בארץ בבנק ניו-זילנד BNZ. לתיירים שמתכוונים להישאר במדינה למשך יותר מחודש, מאד כדאי לפתוח חשבון באחד מהבנקים הגדולים ולהעביר אליו כסף מישראל. הפעולה הזו חוסכת את עמלות המשיכה מכספומטים ומקלה על התשלום בחנויות שונות (מקבלים כרטיס בנקאי עם פתיחת החשבון). בסניף BNZ בפאיהיה צוין משום מה שאני בסטטוס "מת", אבל תוך מספר שעות הם הצליחו להחיות אותי ולתת לי את הכרטיס.

מפל הארורו

נסענו עם ניקול לעיירה ווָאיטַנְגִי (Waitangi) הסמוכה לפאיהיה, בה נחתם ההסכם המפורסם בין הבריטים לילידים המאורים. במקום יש מוזיאון עם קאנו מפורסם, אבל ניקול סירבה להיכנס אליו משיקולי תקציב. החלטנו ללכת אל מפל הַארוּרוּ (Haruru) החביב שמחוץ לעיירה. המפל הוא קטן במושגים ניו-זילנדיים, ומתחתיו יש בריכה טבעית לשחייה.

עברנו שוב בחוף הים, אבל המים היו קפואים ורק ניקול נכנסה לטבול בהם. בהמשך היום הסתובבנו קצת בשוק האיכרים של פאיהיה ובקניון הקטנטן והמוזר שבעיירה. עד היום לא ראיתי קניון שעובר בתוכו כביש.
את הערב שוב העברנו במשחקי טאקי אל תוך הלילה. איכשהו תמיד מצאתי את עצמי "נלחם" מול מקס על המקום האחרון.

31.12.2009

כמו שסאבווי הפך למקור הג'אנק פוד הקבוע שלנו, אז  גלובל גוסיפ הפך למקור האינטרנט הקבוע שלנו בטיול (זה היה מעט לפני השתלטות הסמארטפונים, ואף אחד מאיתנו לא הביא לפ-טופ). היום גילינו את קיומו של גלובל גוסיפ, ובהמשך הטיול גלשתי בסניפיו גם באוסטרליה. המחירים ברשת לא תמיד היו הכי זולים, אבל המחשבים היו (לרוב) מעולים ומצויידים במצלמה ואוזניות בשביל סקייפ. לצערי, הרחק בבית איכשהו הרסו את מצלמת הרשת מאז שנסעתי, אז כשדיברתי עם ההורים הם יכלו לראות אותי - ואני לא ראיתי אותם.
התחיל להיות קצת משעמם בפאיהיה - אז שטפנו את פֶּרִי, כיבסנו את הבגדים המלוכלכים והמשכנו בבליסה ומנוחה עד החגיגות בערב.

שנה חדשה

בלילה יצאנו - נינה, גלעד, ניקול ואני - למועדון קטן בפאיהיה לכבוד חגיגות השנה החדשה. הייתה מוזיקה טובה, אבל בשלב כלשהו הרצפה הפכה להיות דביקה בגלל משקאות שנשפכו והצפיפות הפכה לאיומה.
מקס הצטרף אלינו כשיצאנו מהמועדון אל החוף בשביל הספירה לאחור והזיקוקים, שנורו לשמים מעל מפרץ האיים. קיבלנו כמעט ראשונים בעולם את השנה החדשה (אחרי כמה מדינות איים מבודדות באוקיאנוס השקט).

מקבלים ראשונים את העשור החדש

01.01.10

התעוררתי ממש מאוחר היום, במושגים שלי: 9 בבוקר. היום כבר באמת לא היה מה לעשות בפאיהיה. ביקרנו שוב בגלובל גוסיפ, ובעיקר נשארנו בהוסטל למשחקי פינג פונג מול נבחרת גרמניה (ניקול ומקס) והרכבת פאזל של 400 חלקים. אה כן, והיה גם טאקי.