יום שישי, 11 באוקטובר 2013

ימים 51-52: קווינסטאון

11.02.2010

אל קווינסטאון

הבוקר נסענו אל קְווִינְסְטַאוּן (Queenstown) - היא לא מרוחקת מוואנאקה, והנסיעה אליה לא הייתה ארוכה במושגים ניו-זילנדיים. בחרנו לנסוע בדרך הנופית ; נינה תכננה להוסיף חזיה לגדר החזיות שנכתב עליה במדריך "לונלי פלאנט", אבל כנראה שמאז הדפסת הספר הגדר הוסרה ולא ראינו אף חזייה מתנפנפת משום גדר.
לפני ההגעה לקווינסטאון עצרנו במרחצת רכבים בעיירה הסמוכה אֶרוֹוְטַאוּן (Arrowtown). אתמול התקשר אלינו צרפתי בשם סדריק, שגר בקווינסטאון. הוא ביקש לראות את הרכב לפני קנייה ואנחנו העדפנו שפרי שלנו תהיה נוצצת ונקיה מהברחשים שנמרחו עליה בשבועות האחרונים.

לקראת פרידה  מפרי

בקווינסטאון הגענו אל אכסניית Southern Laughter - אכסנייה די גדולה והמונית, אבל אנחנו הזמנו חדר פרטי עם מקלחת ושירותים, שחלקנו עם החדר הסמוך. בפעם הראשונה קיבלנו גם מטבחון ומקרר משלנו. קווינסטאון מלאה בישראלים, כפי שהזהירו אותנו בוואנאקה: הרגשתי כאילו פתאום כל הגרמנים נעלמו מאדמת ניו זילנד.

מכירת הרכב

נסענו לפגוש את סדריק וחברתו - הם לקחו איתנו את פרי לסיבוב קצר בעיר, ואנחנו התפללנו שפרי לא תעשה פדיחות או בעיות מיוחדות. נסיעת המבחן עברה בהצלחה ואחרי שנינה התמקחה (והיא ממש טובה בזה), סדריק שילם לנו 2800$ - שזה אומר שהרווחנו 800$ מהמחיר המקורי של הרכב. הרווח הזה בהחלט כיסה את הטיפולים הקטנים ואת הבטריה שהוחלפה בוולינגטון, וכל אחד מאיתנו יצא עם רווח קטן. את העברת הבעלות הסופית ביצענו בסניף הדואר של קווינסטאון וחזרנו משם בהליכה אל האכסניה.

סידורים וגלידה

מאוחר יותר יצאנו לסיבוב הכרות עם העיר, שכלל גם כל מיני סידורים וביקורים בחנויות המזכרות הנפלאות. עברנו גם ב"גלידה פטגוניה" המפורסמת, ובקושי הצלחתי לסיים את כדור הגלידה השני מרוב מתיקות.
קווינסטאון מאד מזכירה את וואנאקה, רק שהיא יותר גדולה ממנה. היא יושבת לחופו של אגם ווָאקָאטִיפּוֹ (Wakatipo) ; המראה של עיר שיושבת בין הרים ולחופו של אגם כחול חוזר הרבה באיזור זה של ניו זילנד, אבל הוא לעולם לא נמאס.

ציפורים מעל אגם וואקאטיפו

12.02.2010

הגונדולה

את היום השני בקווינסטאון פתחנו ברכבל המפורסם שלה - כמו בכרייסטצ'רץ', גם פה הוא נקרא גונדולה. הרכבל של קווינסטאון מאד תלול והנוף הנשקף ממנו הרבה יותר מרשים מזה של כרייסטצ'רץ': אפשר לראות את כל העיר יושבת לחוף האגם. מזג האוויר הטוב שבירך אותנו היום, רק העצים את היופי מהתצפית. בחורף ההרים מסביב לעיר מתכסים בשלג, אך בעונה זו של השנה השלג כבר הפשיר וההרים נצבעו בירוק או חום.

העליה בגונדולה

קווינסטאון מלמעלה

פרגבורגר

אחר הצהריים הלכנו אל המסעדה המפורסמת של קוויסטאון  - פֵרְגְבּוּרְגֵר (Fergburger) - ההמבורגר שם הוא אולי המפורסם ביותר בניו זילנד כולה, ובצדק. המנות היו גדולות והבשר אלוהי. יש להם מבחר מעניין של מנות, פרט לפרגבורגר הרגיל: בשר טלה (Little Lamby), בשר צבי (Sweet Bambi) וגם מנה צמחונית של פלאפל (Bun Laden). המנות היו כל כך ממלאות, עד שהצלחנו לסיים ביחד רק מנת צ'יפס אחת מתוך שתיים שהזמנו ; את השניה שמרנו לארוחת הערב.
בערב כבר התחלנו לחשוב על הנסיעה לטי-אנו, שבפעם הראשונה - תהיה באוטובוס. החלטנו לא לסחוב את כל התיקים איתנו, אלא לנעול את הציוד שלא נחוץ לנו בלוקר פרטי באכסניה. גם את קניית המזכרות נדחה ליום בו נחזור אל קווינסטאון.
מזג האוויר התקלקל בשעות הערב המאוחרות, וכנראה מחר יירד גשם - מה שמעמיד בספק את הדאייה שתככנו.