יום שני, 21 באוקטובר 2013

יום 65: סידני

25.02.2010


חיפוש אכסניה

הלילה האחרון היה איום - בעיקר בגלל שאיתי בחדר נמצאת נערה בריטית שהייתה יכולה להיכנס בקלות לתכנית "האח הגדול" בישראל על תקן הפרחה התורנית. הפוסטמה נכנסה אל החדר בלילה, הרעישה כמו בהמה ואפילו לא טרחה לכבות את האור... זה החסרון של אכסניות: אף פעם אי אפשר לדעת מראש עם איזה סוג אנשים תהיה בחדר. גם המיקום של החדר, כשהחלון פונה לרחוב הראשי, לא ממש תרם לשינה שלי.
דיברתי עם ההורים בבוקר, וכתבתי בעצתם אי-מייל נוסף ויותר מפורט לאליאן. אחר כך דיברתי עם סוכנת הנסיעות הישראלית-לשעבר ממלבורן בנוגע לאכסניה, אך היא לא הצליחה למצוא עבורי כלום: העיר פשוט מלאה, ותתמלא עוד יותר לקראת המארדי גרא. גם המייז האיום, שאותו השארתי כמפלט אחרון - כבר מלא לאותם תאריכים. ממש לא רציתי לעזוב את סידני כל כך מהר מבלי להספיק לחקור אותה.
מיואש, פתחתי את מדריך "לונלי פלאנט" שלי והתחלתי להתקשר לאכסניות שבספר אחת אחרי השניה. אחרי כמה נסיונות כושלים, גיליתי שיש מקום באכסנייה ברובע קינגס קרוס ומיהרתי לקבוע לי שם חדר לארבעה לילות נוספים (אחרי המייז). שם קיוויתי להתאפס על עצמי ולדעת מה קורה עם המשך הטיול שלי.

מגדל סידני

כשסאגת חיפוש האכסניה הסתיימה, יצאתי להיכרות אמיתית עם סידני - והתחלתי במגדל סידני. עליתי אל התצפית במגדל כדי לצפות בעיר העצומה הזאת, שקשה לראות היכן היא מסתיימת. גובהו של המגדל הוא 309 מ' - נמוך יותר מזה רבי-קומות אחרים שמסתירים את הנוף.

התצפית ממגדל סידני

בית האופרה והנמל

משם המשכתי ברגל אל בית האופרה המפורסם של סידני - המבנה המודרני המפורסם ביותר בחצי הכדור הדרומי. הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 2007 - קצת יותר מ-30 שנים בלבד לאחר סיום בנייתו. בית האופרה מפורסם בעיקר תודות לצורת מפרשי-האניות (או הקונכיות) של הגג שלו ; למרות שמו, לא מתקיימות בו אך ורק הופעות אופרה, אלא גם בלט, תיאטרון ואירועי תרבות פופולרים יותר. 

בית האופרה של סידני. וציפור.
ליד בית האופרה סוף סוף הבנתי שאני מגשים חלום ונמצא באוסטרליה. אוסטרליה תמיד הייתה מקום חלומי ולא מושג עבורי, בערך מאז שהייתי בן 6 וקראתי לראשונה על היבשת הגדולה הזאת עם הסלע המסתורי שבמרכזה. כאן - ליד בית האופרה - חזר לי החיוך לפנים. הקפתי את המבנה האייקוני מכל צדדיו, צילמתי אותו, הצטלמתי איתו וגם נכנסתי להציץ בתוכו. בתוך בית האופרה מציעים סיור בתשלום, אך אני ויתרתי על הרעיון או על קניית מזכרות בחנות היקרה שבו.

עוד אחת מבית האופרה
סמוך מאד לבית האופרה, חוצה את הנמל אחד הגשרים המפורסמים בעולם - גשר סידני. הוא התפרסם בעיקר בזכות תמונותיו לאור זיקוקים בעת חגיגות השנה החדשה. לא עליתי על הגשר, למרות שהוא כן נגיש להולכי רגל. המעוניינים באמת, גם יכולים לטפס על הגשר ולקבל נקודת מבט שונה לגמרי על הנמל.

גשר סידני

ניו סאות' ווילס

סידני היא כאמור - העיר הגדולה באוסטרליה, אך לא בירת המדינה כולה. היא מתפקדת כעיר הבירה של אחת ממדינות אוסטרליה: נְיוּ סַאוּת' ווֵילְס (New South Wales). למרות שגודלה של ניו סאות' ווילס הוקטן מאז היווסדה, בעיקר על מנת לייסד מדינות נוספות - היא נשארה המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה.
דגל ניו סאות' ווילס הוא בעל מבנה דומה לדגל אוסטרליה: במקום כוכב חבר העמים הבריטי וכוכבי הצלב הדרומי, מופיע עליו עיגול לבן שעליו צלב ג'ורג' הקדוש, דמות של אריה וארבעה כוכבים. הדגל אומץ לאחר שהדגל הקודם של המדינה גרם לבלבול עקב דמיון רב לדגל מדינת ויקטוריה.

דגל ניו סאות' ווילס

תכנונים ומועדון

בערב קיבלתי אי-מייל מסוכנת הנסיעות במלבורן עם הצעות לחבילות טיול. החלטתי לעיין בהן קצת ולהחליט מחר לגבי הבוקינג לאתרים בחוף המזרחי של אוסטרליה. בינתיים גם תכננתי לעצמי את הימים הקרובים בסידני, כולל טיול להרים הכחולים המפורסמים.
בערב ערכו חידון טריוויה דבילי וכושל במייז. לאחר מכן ניצלתי את היותי בעיר גדולה כדי ללכת לפאב-מועדון בעיר. הבילוי הלילי קצת ניקה לי את הראש מדברים שהעדפתי לשכוח (אליאן והמייז). חזרתי מוקדם יחסית אל האכסניה, כי מצפה לי יום תיירותי עמוס מחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה