יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

יום 66: סידני

26.02.2010

האקווריום של סידני

העניינים התחילו להסתדר היום, למרות שהתיאבון עדיין לא חזר לי לגמרי. בבוקר יצאתי בנסיעה במוֹנוֹרֵייל של סידני לכיוון נמל דַארְלִינְג (Darling Harbor), אחד מהנמלים עמוסי התיירים של סידני. רכבת המונורייל עצמה מאד מיוחדת: בחלק מהדרך היא עוברת על מסילה מוגבהת בין גורדי השחקים של העיר.

המונורייל מגיעה
בחרתי לבקר באקווריום של סידני, ולא בגן החיות ; בגן חיות אוסטרלי אבקר בהמשך - ביום בו אצא אל ההרים הכחולים. האקווריום ענקי וכולל מנהרות שעוברות מתחת לכרישים ופרות-ים. לאחר כשעה של ביקור באקווריום הענק, יצאתי במסלול רגלי ארוך בחזרה אל האכסניה.

באקווריום של סידני

גן הידידות הסיני

מהנמל הגעתי אל גן הידידות הסיני, שמתפקד כפינה שלווה בעיר הסואנת הזאת - עם המוני מפלים קטנים, צמחיה פסטורלית ופגודות. התעכבתי באחת מהפגודות למשך כמה דקות בגלל שטפטוף הגשם התחזק לפתע למבול. לא שאני מתלונן על כך: אם כבר להתעכב במקום מסוים, גן הידידות הסיני הוא מקום מושלם לכך.

הגן הסיני עם גורדי השחקים ברגע
בהמשך הדרך היום "גיליתי" את מה שהפך לאחד המקומות האהובים עלי בעיר: פֶּדִי מַרְקֶט (Paddy Market) - שוק מאד תיירותי ועמוס במזכרות זולות, שמעליו ממוקם קניון מודרני עם מזללות של מזון מהיר. החלטתי בינתיים לדחות את הקניות בפדי מרקט לימים האחרונים שלי בסידני, לפני שאעזוב את אוסטרליה.

קצת סדר בראש

מתחת לאכסניית מייז היה סניף של Wicked Travel - אחת מסוכניות התיירות שבהן נעזרים מטיילים צעירים באוסטרליה. נכון שלפעמים יוצא זול להזמין את הכל לבד ולהימנע מהעמלות, אבל הזמנה מרוכזת דרך הסוכנויות יכולה להתאים למי שזמנו קצר ורוצה להספיק הרבה אטרקציות. אני בחרתי לבצע בוקינג פתוח, כלומר שילמתי על האטרקציות וקיבלתי וַאוצ'רים עם טלפונים כדי שאוכל לקבוע בעצמי את התאריכים מול הספקים. כך עדיין נשארה לי גמישות מסוימת בתכנון הטיול שלי.
הסוכנת שעזרה לי בסניף הייתה דומה באופן מחשיד לג'רי האליוול מהספייס גירלז ; היא סייעה לי לבחור את הספקים ואת חלק מהאכסניות שאלון בהן לאורך החוף המזרחי של אוסטרליה. כללתי בחבילה גם נסיעות בחברת גְרֵייהַאוּנד בכיוון אחד מסידני לקֵיינס עם עצירות בדרך - בסגנון hop-on-hop-off. בכל פעם שבה ארצה לקבוע לעצמי נסיעה, אבדוק באינטרנט אם יש מקום באוטובוס ואזמין לי מושב.
שתי האטרקציות המרכזיות שהזמנתי היו לאי פרייז'ר ושייט לאיי וויטסאנדיי ; קיבלתי כמתנה שהות של 3 ימים בספארי באיזור נוּסָה, שכולל שייט בקאנו - וטרם החלטתי אם אני באמת רוצה לנצל את המתנה הזאת. כל ההזמנות הללו עלו לי יותר מ-1100 דולרים אוסטרלים, אבל העיקר שנהיה לי קצת סדר בראש. חזרתי מאושר אל האכסניה.

יאי! ואוצ'רים!
בערב גיליתי שסוף סוף קיבלתי תשובה באי-מייל מאליאן: היא נוסעת עם חברותיה לביירון ביי בעוד מספר ימים. זהו גם היעד הבא שלי בטיול: מרבית התרמילאים באוסטרליה - ואני ביניהם - יוצאים מסידני צפונה כדי להתחיל את מסלול ה-D (שנקרא עקב הדמיון לאות D). כתבתי לה מהו מועד הנסיעה שלי, אבל איבדתי כבר כל רצון לטייל איתה. בכל מקרה את האטרקציות וחלק מהאכסניות שלי כבר קבעתי ואני לא תלוי באף אחד כרגע.
דיברתי עם המשפחה וחברים בסקייפ ועדכנתי אותם על רכישת הכרטיסים. הייתי מותש מהיום הארוך - אך גם מאושר כי מחר מגיע זמני לעזוב את המייז ולעבור לאכסניה אחרת.