יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

יום 74: חוף הזהב

06.03.2010

קווינסלנד

הבוקר נפרדתי מביירון ביי וממדינת ניו סאות' ווילס, עליתי אל האוטובוס שנסע אל עבר מדינת קְווִינְסְלֶנְד (Queensland) - "ארץ המלכה". המלכה היא ויקטוריה, מלכת בריטניה במאה ה-19 - שעל שמה קרויה גם מדינת ויקטוריה באוסטרליה. קווינסלנד הופרדה מניו סאות' ווילס באמצע המאה ה-19 והפכה למושבה בריטית נפרדת. עם הפיכתה של אוסטרליה לפדרציה עצמאית בשנת 1901, היא זכתה למעמד של מדינה.
דגל קווינסלנד בנוי על אותה התבנית של מרבית דגלי מדינות אוסטרליה: הדגל הבריטי מוצב בקנטון שלו, ואילו בחלקו ימני מופיע סמל המייחד את דגל המדינה. דגלי קווינסלנד הראשונים הציגו את פרופיל פניה של המלכה ויקטוריה, אך עם מותה הוחלט לשנות את הדגל. כיום דגל קווינסלנד מציג צלב מלטזי תכול על רקע עיגול לבן. במרכז הצלב יושב כתר אימפריאלי.

דגל קווינסלנד
קווינסלנד אמנם נמצאת צפונית לניו סאות' ווילס, ולא מערבית או מזרחית, אך בעת מעבר הגבול צריך להזיז את השעון שעה אחת אחורנית. בין המדינות אין מעבר גבול מבוקר כי כולן תחת שלטון אוסטרליה, ורק שילוט בצידי הדרך מציין את הגבול ביניהן.

גן עדן לגולשים

כשעתיים של נסיעה הביאו אותי אל היעד הבא - עיר מודרנית וגדולה בשם גוֹלְד קוֹוסְט, או: חוף הזהב (Gold Coast). לעיר הזאת יש מבנה משונה: היא בנויה ממקבץ של עשרות ערים קטנות עם מעמד אוטונומי, שביחד יוצרות את אחד האיזורים העירוניים הגדולים של אוסטרליה. אני נשארתי באחת התחנות הפופולריות של התיירים בחוף הזהב - עיר חוף יפהפייה עם גורדי שחקים עצומים. הגלים שלחופי העיר הזאת כנראה כל כך טובים לגלישה - ולכן היא נקראה "גן העדן לגולשים" - סוּרְפֵרְס פַּארָאדַייס (Surfers Paradise). וכמה שזה נשמע מוזר, זהו שמה הרשמי והאמיתי של העיר.
האכסניה שלי בסורפרס הייתה Backpackers In Paradise  - אכסניה די גדולה, שבה לנתי בחדר של 14(!) איש. למרות הכמות הגדולה של האנשים בחדר, הוא דווקא היה מקום הלינה הכי טוב שהיה לי עד עכשיו באוסטרליה. ולשם שינוי ממקומות הלינה הקודמים שלי פה, בחדר הזה היו גם לוקרים אישיים (וכך לא הייתי צריך לנעול את החפצים היקרים בקבלה כשיצאתי לעיר, או לקחת אותם איתי).
יצאתי לסיבוב הכרות עם העיר: גורדי השחקים שלה נושקים לרצועת החוף הלבנה. סורפרס ממוקמת במרכזו של חוף הזהב, ונמצאים בה המוני מועדונים, פאבים וחנויות מזכרות של קוריאנים. 

שער הכניסה לחוף של סורפרס פאראדייס

החוף וגורדי השחקים שמעליו
מזג האוויר היום לא היה כל כך טוב בשביל רביצה בחוף עצמו, כך שבעיקר חקרתי את העיר ובדקתי אופציות לפארק שעשועים לימים הקרובים. פגשתי גם שלושה ישראלים נחמדים, שנתקלתי בהם לראשונה בסידני - דן, ירון וחן. בהמשך הטיול נפגשנו שוב ושוב, כי מרבית התיירים מטיילים באותו מסלול קבוע באוסטרליה. 
בערב ויתרתי על הצעת "סבב הפאבים" שמארגנת האכסניה (בתשלום נוסף, כמובן). בחרתי לצאת לבד לאחד הפאבים/מועדונים של העיר, אבל אי אפשר היה ממש להשוות את המקום למקומות הבילוי של סידני. למרות שחוף הזהב היא עיר גדולה, המועדון שהייתי בו היה חצי-ריק ; מאד מוזר שזה קרה דווקא בסוף שבוע, אולי בעצם זה רק אני שהגעתי למקום פחות פופולרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה