יום שישי, 8 בנובמבר 2013

ימים 81-82: נוסה

13.03.2010

בחזרה אל הציביליזציה

נמלטתי היום בבוקר מהביצות והיתושים של שמורת קולולה. יחד איתי עזבו עוד שישה מטיילים מהקבוצה שלי, ובצהריים עזבו רבים נוספים. היחס הנורא של הצוות במחנה והשעמום האיום כנראה הביאו את כולם לאותה ההחלטה של קיצור השהות שם.
הרכב של גאגאג'ו הוריד אותי בתחנה המרכזית של נוסה, ומשם עליתי על שאטל של אכסניית Dolphin's Beach House שממוקמת ב-Sunshine Beach, אחת מהשכונות או מיני-ערים שמרכיבות את נוסה. את היום הזה הקדשתי להתאוששות מהחוויה של שמורת הטבע קולולה: התרחצתי, כיבסתי בגדים, קבעתי לי בוקינג ליעד הבא-הבא של הטיול ויצאתי קצת לקניות של אוכל.
אמנם לא עשיתי היום הרבה, אבל זה היה עדיף מאשר יום נוסף של קאנו בביצה.

14.03.2010

איפה החלב?

אתמול קניתי לעצמי קרטון חלב קטן לשני הבקרים הבאים בנוסה. היום כשהתעוררתי בבוקר גיליתי שמישהו פתח לי אותו. התעצבנתי ומזגתי לי את שארית החלב אל תוך הקורנפלקס, ורק עם הטעימה הראשונה גיליתי שהחלב מקולקל. מסתבר שאיזה חלאה לקח לי את החלב והחליף לי אותו בחלב פג תוקף מלפני שבועיים. לא היה כמובן מה לעשות עם זה: היעלמות של אוכל היא דבר שקורה כל הזמן באכסניות עם מקררים משותפים. וציון השֵם על השקית לא תמיד עוזר.

החוף של נוסה

עזבתי את אכנסיית הדולפינים והגעתי עם השאטל אל אכסניית הקואלות: Koala Backpackers, הממוקמת בנוסה גַ'אנְקְשֵן (Noosa Junction). את אכסניה זו הזמנתי דרך הוואוצ'רים בסידני והיא הייתה גדולה יותר ופחות טובה באיכותה מזו של הדולפינים. כשנכנסתי אל החדר, הכרתי שם צ'יליאני בשם מקס ובריטי בשם הארי. הלכתי עם הארי אל החוף של נוסה: זו הייתה ההזדמנות האחרונה שלי לטבול במי האוקיאנוס. מהיעד הבא שלי (הארווי ביי) וצפונה ממנו, אסור להיכנס אל הים בלי חליפת גוף מלאה, מכיוון ועלולים להיתקל ב"סְטִינְגֵרִים" הקטלניים של אוסטרליה: עקיצה אחת מהמדוזות הללו יכולה להביא למוות מהיר.
החוף בנוסה הֵדְז (Noosa Heads) היה נהדר, ומי האוקיאנוס היו חמימים ; ואז התחיל לטפטף גשם וחזרנו אל האכסניה.

החוף של נוסה הדז

הוצאות...

כששבתי אל נוסה ג'אנקשן, די שיעמם לי. החלטתי לנצל את סוכניות הנסיעות של המקום כדי לעשות בוקינג לשאר הטיול שלי. נכנסתי אל סניף של חברת Tribal Travel  כדי לבדוק אופציות להמשך הטיול - שם פגשתי את ג'וזי מגרמניה, שעבדה בסניף בתור סוכנת נסיעות. היא עמדה לסגור את הסניף כשהגעתי (כנראה זה היה יום די מת מבחינת עסקים), אבל בסוף ישבנו לדבר שם במשך שעתיים. עשיתי דרכה בוקינג לאכסניות ואטרקציות לכמעט-כל שאר הטיול שלי: מקיינס, דרך דרווין, אליס ספרינגס, אדלייד ועד מלבורן. החלטתי שלא לחסוך כסף על טיולים ואטרקציות ויצאתי משם עם חור די רציני בכיס. ג'וזי ייעצה לי שלא להזמין את הטיסות דרכה, אלא לחפש טיסות פנימיות בעצמי דרך האתרים של חברות התעופה הגדולות, שטסות בתוך אוסטרליה.
וכך נגמר היום שלי: שבוע שהתחיל כחסכוני ומתקוצב, נגמר באחת ההוצאות הגדולות של הטיול. העיקר שמצאתי דרך להעביר בה את אחר הצהריים הגשום בנוסה.