יום שני, 2 בדצמבר 2013

יום 100: דרווין

01.04.2010


האקוואסין

את היום הזה הקדשתי כולו לדרווין עצמה: אין בה הרבה אתרים רבים, ולכן אפשר להספיק לראות את האטרקציות העיקריות שלה בבוקר אחד.
פתחתי את הבוקר בביקור באקוואסין (Aquascene) - אטרקציה בתשלום בה יורדות מדרגות אל תוך הים. מדי יום בזמן הגאות מגיעים דגים כדי לאכול מכפות ידיהם של האנשים. למרות שנאתי העזה לדגים, לא יכולתי לוותר על הביקור במקום, אבל האכלתי את הדגים מרחוק: בכל זאת, לחלקם היו שיניים די מאיימות.

האכלת דגים באקוואסין

אנדרטת קו הטלגרף

מהאקוואסין המשכתי ברגל דרך פארק קטן, שהזכיר לי את פארק הירקון - Bicentennial Park. ההליכה דרך הפארק חסכה לי את הכניסה לרחובותיה הראשיים של דרווין, וכך גם נהנתי מהנוף וגם הגעתי לצידו האחורי של בניין הפרלמנט של הטריטורייה הצפונית. לפני הכניסה אל בניין הפרלמנט, טיילתי לאורך החוף ועברתי מספר נקודות ציון ואנדרטאות.
לדרווין הקטנה יש היסטוריה עשירה ולא תמיד קלה: בשנת 1871 היא הייתה העיר דרכה חוברה אוסטרליה לרשת הטלגרף של אסיה (ולשאר העולם). כך, החל משנת 1872 - התאפשרה תקשורת מלונדון אל אדלייד, בירת אוסטרליה הדרומית. היום נמצאת ליד בניין הפרלמנט אנדרטה המציינת 100 שנים להנחת קו הטלגרף. מול אנדרטה זו, ניתן להבחין בבית הממשלה של דרווין.

אנדרטת הנחת קו הטלגרף

מנהרות אכסון הנפט

בזמן מלחמת העולם השניה, ב-19 לפברואר 1942, אוסטרליה הותקפה על ידי היפנים - ב"הפצצה של דרווין". אוסטרליה עוד לפני כן הכריזה מלחמה על יפן האימפריאליסטית, אך הייתה זו יפן שתקפה ראשונה על אדמת האויב. ההפצצה של דרווין הייתה הראשונה והגדולה מבין עשרות מתקפות אוויריות נוספות שבאו בחודשים הבאים, והרסו חלקים גדולים  של העיר. כיום ניצבות בדרווין אנדרטאות לזכר המתקפה וניתן לבקר במנהרות התת קרקעיות (WWII Oil Storage Tunnels) בהן אוכסן הנפט במהלך המלחמה. 

במנהרות הנפט
אחרי ביקור קצר במנהרות החשוכות והקלסטרופוביות, המשכתי את הסיבוב שלי בעיר. דרווין ידעה אסון נוסף בשנת 1974, כאשר היכתה  בה סופת הציקלון "טְרֵייסִי". מרבית מבתי העיר נהרסו כליל ו-71 איש מצאו את מותם בסופה. היום נמצאות בעיר אנדרטאות גם לזכר אסון זה, אבל הן לא היו במסלול שלי.

בניין הפרלמנט

נכנסתי לביקור בבניין הפרלמנט, בעיקר כדי לקבל חצי שעת גלישה חינמית בספריה. הבניין עצמו מאד מפואר ובולט בנוף של דרווין. בתוכו נמצאים דיוקנאות של כל מושלי הטריטוריה הצפונית מאז ייסודה (עוד לפני ניתוקה מאוסטרליה הדרומית). מחוץ לבניין נמצאת אנדרטה לזכר חללי כוחות אנזא"ק במלחמות ועימותים צבאיים.

בניין הפרלמנט של הטריטוריה הצפונית

המול

לאחר הסיור באתריה החשובים של העיר, הלכתי לאתר לא פחות חשוב - רחוב הקניות הראשי של דרווין, שבאופן לא מפתיע נקרא ה-Mall. עברתי בין חנויות ספרים ישנים, חנויות מזכרות פשוטות וחנויות יותר יוקרתיות שמכרו דידג'ירידו אמיתיים (עוד על זה בהמשך) ויצירות אמנות בסגנון אבוריג'יני. החלטתי בינתיים לוותר על רכישת דידג'ירידו עד שאגיע אל אליס ספרינגס ; קניתי לעצמי רק דגלון של הטריטוריה הצפונית לאוסף הדגלים שלי.

חנות לאמנות אבוריג'ינית

שינה וחוסר שינה

בגלל החום הנורא ויתרתי על ביקור במוזיאון הכלא של דרווין. חזרתי אל האכסניה לשנ"צ ארוכה של 3 שעות, ואחריה סידרתי את התיק והתרמיל שלי לקראת היציאה לשמורת הטבע קקדו. 
בגלל שמחר יש לי יום הולדת 27, החלטתי לצאת הערב לאחד מהפאבים-מועדונים של דרווין. לא חזרתי מהמועדון מאוחר מדי, אבל אז פשוט לא הצלחתי להירדם באכסניה. נכנסתי ויצאתי מהמיטה מספר פעמים, אך זה לא ממש עזר. כך עבר עלי לילה ללא שינה בדרווין. בעיקר הייתי בחששות שלא אהיה עירני בטיול שלי מחר. כנראה ששנת הצהריים הארוכה הייתה די מיותרת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה