יום שבת, 7 בדצמבר 2013

יום 103: אליס ספרינגס

04.04.2010


אל לב האאוטבק

הגעתי בבוקר אל נמל התעופה של דרווין ועליתי על טיסה בחברת Quantas. למרות שקְווָאנְטַס נחשבת כחברה יקרה, לא היו לי ממש ברירות לטיסה בין דרווין לאליס ספרינגס: קוואנטס הייתה החברה היחידה. כשעתיים של טיסה הביאו אותי אל אליס ספרינגס (Alice Springs) - עיירה קטנה בטריטורייה הצפונית, שיושבת כמעט במרכזה של אוסטרליה - באמצע האַאוּטְבֶּק העצום. עוד לפני הנחיתה יכולתי להתרשם מיופיו של הנוף סביב העיירה.

בדרך לאליס ספרינגס

אליס ספרינגס

עם הנחיתה בשדה התעופה של אליס ספרינגס, אספו אותי מאכסניית טוֹדִי'ס (Toddy's Backpackers). האכסניה נמצאת על הרחוב הראשי של אליס ספרינגס, אך במרחק של כחצי שעת הליכה ממרכזה. כשנכנסתי אל החדר הצגתי את עצמי בפני המטייל שהיה שם - בלגי-יהודי בשם דוד, שדובר שבע שפות (כולל עברית). הוא גם שומר כשרות, כך שתהייה לו בעיה גדולה עם האוכל בסיור שאליו נצא מחר. באכסנייה היו שני ישראלים נוספים: ניר ורוני - וגם הם ייצאו באותה קבוצה איתי ועם דוד לטיול במרכז האדום של אוסטרליה.
בסיבוב הראשון שלי באליס ספרינגס, נדהמתי מאחוז האבוריג'ינים שגרים בה: בקושי רואים אותם במקומות אחרים באוסטרליה. הרבה מהם זזו לצידי הדרך כשעברתי לידם ולא נתנו לי תחושה שהם מחבבים את האדם הלבן שפלש לאדמתם. היה מאד עצוב לראות רבים מהם יושבים בחוסר מעש ברחובות או מוכרים מזכרות זולות לתיירים.
תחילה ביצעתי את הקניות החשובות שתיכננתי לאליס ספרינגס: אוכל, כובע מעור קנגורו, רשת הגנה לפנים (מהזבובים שמציפים את המדבר) וגם... דידג'רידו! עברתי בחנות בשם Sounds of Starlight שמוכרת דידג' מקוריים, שנאכלו על ידי טרמיטים. מיד עם הכניסה אליה ראיתי דידג' שאהבתי: מעוטר בצבעי צהוב-שחור-לבן עם ציור של לטאה עליו. קיבלתי מהמוכר הדגמה קצרה על הנגינה בכלי, וקניתי אותו ; התענוג עלה לי בסביבות 1000 ש"ח, כולל המשלוח לארץ. בכל זאת, לא היה מצב שאסחב את הדידג' הכבד איתי בשארית הטיול.

הדידג'רידו שלי

בסיס הרופאים המוטסים

אחרי קפיצה אל האכסניה, יצאתי לעבר בסיס הרופאים המוטסים של אליס ספרינגס: מוזיאון המציג את פעולת הרופאים המוטסים ברחבי האאוטבק. חלק גדול של אוסטרליה מכיל חוות מבודדות וישובים קטנים, שרחוקים מטיפול רפואי זמין. לכן הוקם במדינה מוקד, שמרכזו באליס ספרינגס, וממנו מוטסים רופאים ופאראמדיקים לאותן נקודות נידחות, כדי לתת טיפול רפואי לפי הצורך. 
הקרינו לי ולמבקרים האחרים סרטון קצר על פעילותם של הרופאים, ולאחר מכן לקחו אותנו לסיור מודרך במוזיאון הקטן.

דגם של מטוס במרכז הרופאים המוטסים
אליס ספרינגס היא מקום נחמד, אך נראה לי שלאחר יומיים כבר אין מה לעשות בה: אין בה אטרקציות רבות ואפשר למצות אותה די מהר. בהמשך היום הספקתי סוף סוף לכבס כמה בגדים שהתמלאו בזיעה ולכלוך בקיינס ודרווין והתחילו להסריח בתוך התרמיל. שמחתי להגיע אל המדבר ולעזוב את האיזור הטרופי הלח. כאן אמנם חם מאד, אבל לפחות לא אזיע...
סידרתי את התרמיל שלי לקראת שלושת הימים הקרובים ועברתי במשרדי סוכנות "The Rock" כדי לאשר את יציאתי לטיול מחר ולשלם את דמי הכניסה לפארק הלאומי. מחר יתחיל הסיור שהכי ציפיתי לו בכל המסע הזה: הנסיעה למרכז האדום של אוסטרליה, הכולל את הסלע המפורסם אוּלוּרוּ.

וגם יש לי כובע מתאים לטיול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה