יום שישי, 20 בדצמבר 2013

יום 108: אי הקנגורו

09.04.2010


אל האי

שני הטיולים המאורגנים האחרונים שלי באוסטרליה נקבעו בעסקת חבילה בחברת Groovy Grape Getaways, או בקצרה  - GGG. קבעתי את הסיורים עוד בזמן שהותי בנוסה, והזמנתם ביחד הקנתה לי הנחה וסיור ארוך יותר באי הקנגורו (שלושה ימים במקום יומיים). השכם בבוקר אפסנתי את התרמיל שלי באכסניית הבלו גאלה ואספו אותי מפתח האכסנייה עם רכב די קטן. המדריך / נהג / שף של הסיור הזה היה סיימון, אבל הוא אמר שכולם קוראים לו "קיווי" כי הוא במקור מניו זילנד. הייתי המטייל הראשון בסיבוב האיסוף וקיווי הסביר לי שתהייה קבוצה קטנה של שישה אנשים. עם איסוף הקבוצה ברחבי אדלייד, התחלתי להבין שזו גם תהיה קבוצה די מאכזבת. היחידה שהתחברתי אליה שם הייתה סילבי מגרמניה ; בנוסף היו כריס הבריטי, תומס השוויצי ועוד שתי אחיות גרמניות מוזרות, שאפילו לא טרחתי לזכור את שמותיהן. העיקר שקיווי והסיור של GGG פיצו בגדול על הקבוצה המעאפנה, ונתנו לי שלושה ימים של טיול קסום.
לאחר נסיעה ארוכה מאדלייד ועצירה לארוחת בוקר, הגענו אל המעבורת של Sealink המקשרת בין האי ליבשת. מסתבר שהעברת רכבים במעבורת היא מאד יקרה, ולכן העברנו את כל הציוד לרכב מרוכז עם קבוצות נוספות. בכך נמנענו מתשלום נוסף על העברת הרכב. לאחר העגינה באי הקנגורו חיכה לנו רכב נוסף של GGG, שעליו העמסנו את הציוד.

אי הקנגורו

אי הקנגורו (Kangaroo Island) הוא האי השלישי בגודלו השייך ליבשת אוסטרליה: גדולים ממנו הם רק טסמניה והאי מֶלְווִיל, שנמצא צפונית לדרווין. יש לאי מבנה ארוך וצר - ובחלקו המערבי נמצא הפארק הלאומי פְלִינְדֶרְס צֵ'ייס (Flinders Chase). את שמו של האי נתן לו החוקר הבריטי מת'יו פלינדרס (זה שעל שמו נקרא הפארק הלאומי), לאחר סעודה שלו עם אנשי צוותו, שכללה בשר קנגורו.

מפת אי הקנגורו
המעבורת עגנה בנמל של העיירה פֶּנְשוֹ (Penneshaw), שנמצאת בחלקו המזרחי של האי. ממנה נסענו לנקודת תצפית גבוהה, הממוקמת בחלקו הצר ביותר של האי. מזג האוויר היה קר, אבל הטיפוס חימם אותי. התצפית הייתה נחמדה, לא מלהיבה במיוחד - אבל כפי שלמדתי כבר, בטיולים מהסוג הזה שומרים את האתרים היפים לסוף הטיול.

תצפית ראשונה על אי הקנגורו

אמו רידג' וגלישת חולות

מנקודת התצפית הגענו אל חוות אֶמוּ רִידְג' (Emu Ridge) בה מפיקים שמנים וקרמים מעצי האקליפטוס. קניתי לאמא קרם ידיים משמן אקליפטוס וליטפתי את הקנגורו היתום של החווה. באמו רידג' אוספים בעלי חיים יתומים מהטבע ומגדלים אותם עד שישוחררו בחזרה אל הטבע. באתר האינטרנט שלהם אפשר להתרשם מרשימת היתומים שאומצו בשנים האחרונות.

ג'ואי יתום
הספקנו לקפוץ לאחת מרצועות החוף של האי, שקיווי טען שהיא יפהפייה. אני לא ממש הסכמתי, כי ראיתי חופים הרבה יותר יפים במהלך הטיול שלי. המים היו קפואים, תודות לזרמים מאנטארקטיקה ולכן אף אחד לא ממש נכנס אליהם במזג האוויר הקריר הזה. גם ביומיים הבאים קפצנו לעוד מספר רצועות חוף סביב היקפו של האי, שלדעתי לא תרמו יותר מדי לטיול. כנראה שמאז למדו ב-GGG שאפשר לצמצם את הביקור בחופים ולהתמקד באתריו החשובים של אי הקנגורו ; מאז הטיול באי קוצר ליומיים במקום שלושה.

החוף, שאת שמו אני ממש לא זוכר
התחנה הבאה להיום הייתה ב"סהרה הקטנה" בשביל גלישת חולות. לפני כשלושה חודשים גלשתי בדיונות החול הלוהטות של ניו זילנד ; הפעם ניסיתי לגלוש על דיונות קרירות, וכפות הרגליים שלי לא התבשלו בתוך החול. נסיון הגלישה הראשון היה המוצלח ביותר שלי כאן. את המצלמה שלי הפקדתי בידיה של סילבי, כדי שאזכה לכמה תמונות מהחוויה.

גלישת חולות בסהרה הקטנה

בקתה פרטית, קנגורו ופיות

הבעלים של חברת GGG מחזיק בקתה פרטית באי קנגורו, שבה לנּוּ בלילה הראשון. הבקתה נמצאת סמוך לחופו הדרומי של האי ומסביבה קופצים ונחים המוני קנגורו. מין הקנגורו שבאי הוא אנדמי לאי הזה בלבד, ואינו מצוי בשאר אוסטרליה. זהו מין קטן יחסית לעומת שאר מיני הקנגורו שביבשת. אני הייתי המום מהקירבה המדהימה וחסרת המחסומים כאן בין האדם לטבע. זו למעשה הייתה התמונה שדמיינתי בראש, כשחשבתי על אוסטרליה לפני הטיול: הליכה בין קנגורו מקפצים בטבע. בזמן הפנוי שהיה לי לפני השקיעה יצאתי "לרדוף" אחר הקנגורו הרבים... או ליתר דיוק ניסיתי להתקרב אליהם בעדינות כדי לצלם אותם מקרוב ; אבל הם לא ממש שיתפו פעולה - וברחו.

מחוץ לבקתה
לאחר שקיווי הכין לנו ארוחת ערב מצוינת, יצאנו עם הרכב לתצפית קצרה על הפינגווינים של אי הקנגורו. אלו פינגווינים מסוג "פינגווין קטן", שידועים גם בתור "פינגווין הפיה" (Little / Fairy Penguin). הסיור עצמו היה די חשוך, כי הפֵיונים הקטנים לא אוהבים אור ובטח שלא אוהבים פלאש של מצלמה. קיבלנו מקיווי פנסים של אור אדום כדי שנוכל לראות את הפינגווינים ומצד שני - שלא נסנוור אותם.
כששבנו לבקתה, רוב הקבוצה ישנה בחוץ בתוך סוואגים. תומס ואני החלטנו לישון בתוך הבקתה כדי לא להסתכן בקבלת פנים גשומה עם שחר.

פינגווין קטן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה