יום שישי, 10 בינואר 2014

יום 119: לונססטון

20.04.2010


שייט בנהר תמר

החלטתי שאני מאד אוהב את טסמניה. אולי זה לא המקום עם האטרקציות היפות ביותר באוסטרליה, אך בהחלט יש לו את הקסם שלו. אפילו בעיר כביכול-משעממת כמו לונססטון אפשר למצוא מה לעשות. נכון - אם הייתי נשאר פה לתקופה ארוכה מאד, הייתי מרגיש "תקוע" כאן ; אבל יומיים בלונססטון השקטה אחרי הביקור במלבורן הענקית הם דבר מצוין לנפש.
הרשתי לעצמי להתעורר מאוחר מהרגיל, שזה בשבילי בסביבות 8:30. קמתי בעצלתיים לגלישה באינטרנט האיטי והלא-יעיל של האכסניה, ואחר כך יצאתי לסיבוב קצר בעיר. תחילה קניתי לי את דגל טסמניה, ומשם המשכתי אל רציף ההפלגות בנהר תמר.
הגעתי אל הרציף ממש לפני שההפלגה יצאה, שילמתי בזריזות בדלפק ומיהרתי אל הסירה. כשעליתי אל הסירה הבנתי שהמוכר הכרטיסים החזיר לי עודף שגוי - 10$ יותר ממה שהיה צריך. החלטתי לשוב אליו לאחר ההפלגה כדי להשיב לו את הכסף שלו.
ההפלגה התחילה בשייט קצר בנהר תמר, ומשם המשיכה לתוך האשד של נהר תמר - ה"קטרקט" (Cataract). ההפלגה בקטרקט הייתה חלקו היפה יותר של השייט: הסירה עברה בתוך הערוץ הצר, כשהיא מוקפת בקירות סלע. למרות שמו, "נהר תמר" הוא לא באמת נהר - הוא מתמלא מדי יום במי גאות מלוחים מהים. הוא נקרא ע"ש נהר תמר בבריטניה, ומקור השם "תמר" הוא כנראה עיוות של שם קדום של הנהר הבריטי.

לונססטון ונהר תמר
בתוך הקטרקט
כשהשייט הסתיים חזרתי אל המשרדים של חברת ההפלגות Tamar River Cruises כדי להשיב את עשרת הדולרים העודפים שהביאו לי. האנשים בקבלה היו קצת בהלם ממני ונתנו לי בחזרה מתנות מחנות המזכרות שלהם, בשווי של יותר מעשרה דולרים. מסתבר שמאד כדאי להיות הוגן.

סיור רגלי בקטרקט

חזרתי אל האכסניה שלי, החלפתי בגדים ויצאתי לסיור עצמאי בן שעתיים בקטרקט. בקירות הערוץ יש מסלול הליכה נחמד, שהלכתי לאורכו עד שהגעתי לפארק קטן וחביב עם בריכה ציבורית וטווסים. חציתי גשר תלוי בפארק השקט, וממנו המשכתי במסלול מעגלי בחזרה אל העיר והאכסניה. 
בערב הייתה הפסקת חשמל ארוכה באכסניה, כשבחוץ התחילה להתפתח סערה. מסתבר שאפילו להפסקות חשמל יכולה להיות אווירה קסומה, אם הן מתרחשות בטסמניה. 

בהליכה בקטרקט
לקראת קצה מסלול ההליכה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה