יום חמישי, 23 בינואר 2014

ימים 123-124: סידני

24.04.2010


סגירת מעגל, או בעצם D

מדהים לחשוב על כמות שדות התעופה שעברתי בהם בטיול הזה, והספירה רק ממשיכה. בנמל התעופה של הוברט המתינה לי הבוקר טיסה של חברת ג'טסטאר אל סידני. 
בצהריים נחתתי בעיר הגדולה באוסטרליה ; בפעם הקודמת שביקרתי בה, היו לי חוויות טובות וחוויות פחות-נעימות, והפעם בחרתי להשתכן בשכונת קינגס קרוס החביבה (בעיקר כדי להימנע ממקומות הומים כמו המייז). ההגעה לסידני למעשה סגרה את הסיבוב המעגלי שלי באוסטרליה, או ליתר דיוק - מסלול ה-D שטיילתי בו. אם רוצים לדייק עוד יותר, זה היה D מעוות, בגלל הקפיצה האחרונה שלי לטסמניה.
לקח לי הרבה זמן להגיע אל תוך העיר: מונית השאטל בה נסעתי התעכבה רבות בשדה התעופה, והייתי בין הנוסעים האחרונים שירדו ממנה. בקינגס קרוס ישנתי במלון הַייפִילְד הפשוט (Highfield Hotel), ולראשונה בטיול בחרתי לקחת חדר לבד. אמנם שילמתי פי 2-3 יותר מלילה בחדר משותף, אך זכיתי לקצת פרטיות וגם למקרר קטן וטלויזיה. רק המקלחות כאן היו משותפות לכל הקומה.
בקבלה של המלון הכרתי את סקוט, אוסטרלי מקנברה שהואיל בטובו לתת לי טרמפ עד השוק האהוב עלי בסידני - פֶּדי מרקט. הספקתי לעשות V גדול על קניות אחרונות של מזכרות באוסטרליה. לא שכחתי גם לעבור בקניון שמעל השוק כדי לאכול ג'אנק פוד אצל ההודית הנחמדה, שאצלה אכלתי גם לפני חודשיים.
רוב היום עבר בסידורים וקניות. בערב יצאתי קצת לבלות במרכז העיר, כשהרבה מסיבות היו בנושא יום האנזא"ק שיערך מחר.


25.04.2010


יום האנזא"ק

אחד מהחופים המפורסמים ביותר באוסטרליה הוא חוף בּוֹנְדַיי (Bondi Beach) של סידני, אבל אני החלטתי לוותר עליו לגמרי בגלל מזג האוויר. במקום זאת הלכתי לצפות בתהלוכות יום האנזא"ק, שנערכת כהצדעה ללוחמי אוסטרליה וניו זילנד במלחמות העולם. זהו לא יום זכרון עצוב, אלא יום שמח - שיותר מזכיר באופיו את יום העצמאות של ישראל ופחות את יום הזכרון. 
הצעדות בעיר הביאו לסגירתם של הרבה צירי תנועה ראשיים: צעדו בהם ותיקי מלחמות ממערכות קרב רבות ברחבי העולם. הרבה אנשים צעירים לבשו את סיכות הקרב של הוריהם או סביהם, אחרת אין ממש הסבר איך הם קיבלו כל כך הרבה סיכות בגיל צעיר.

תזמורת צבאית בצעדת האנזא"ק
נציגי חיל הרפואה

פרידה מבית האופרה

לאחר הצפייה בצעדות, הרגליים הביאו אותי אל אחד מהמקומות האהובים עלי בסידני: בית האופרה והגשר. ביקרתי כאן לראשונה לפני חודשיים, והייתי חייב לבוא ולהיפרד מהמקום היפה הזה. פתאום הבנתי את גודל המסלול שעברתי בחודשיים האחרונים: אלפי קילומטרים לאורך החוף, הג'ונגל והמדבר הענק. ועם כמה שהעמסתי על הטיול הזה, לא הספקתי לבקר במערב אוסטרליה או בטריטוריית הבירה של קנברה. 
בערב יצאתי לבלות באחד מהמועדונים בסידני. זהו הלילה האחרון שלי ביבשת העצומה הזאת, ואת הלילה הבא כבר אעביר בטיסה אל בנגקוק. כששבתי אל המלון שלי וניסיתי להירדם, התעוררתי מאזעקת אש בגלל איזה אדיוט, שהדליק סיגריה בחדר שלו. כך הלילה האחרון שלי באוסטרליה לא היה מי-יודע-מה שקט... אבל מחר אוכל לישון מספיק בטיסות.

להתראות, בית האופרה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה