יום ראשון, 30 במרץ 2014

יום 4: סנטיאגו

06.12.2012

גבעת סן כריסטובל

אני ממשיך להתעורר יותר מדי מוקדם: התעוררתי בשלוש בבוקר, ואחר כך שוב בשש. המתנתי הרבה זמן באכסניה לפני שיצאתי אל העיר, שלא ממש מתעוררת לפני השעה תשע. מזג האוויר היום התקרר מעט, אז לבשתי חולצה ארוכה ויצאתי אל עבר גבעת סַן כְּרִיסְטוֹבַּל (Cerro San Cristóbal).
החלטתי ללכת ברגל אל הגבעה, וכך עברתי בשכונת בֵּייָאוִיסְטָה (Bellavista), שהרבה מבתיה מאוירים בציורי קיר צבעוניים מאד. כשהגעתי אל עמדת המודיעין למרגלות הגבעה, הסבירו לי שהרכבל לא פועל החודש, אבל יש אוטובוס בחינם המגיע אל הפסגה. תחילה עוד ניסיתי לטפס ברגל, אך אחרי כעשר דקות הבנתי שמדובר פה בהליכה של מספר שעות, ויתרתי על "תענוג" הטיפוס וחזרתי למטה כדי לנסוע עם האוטובוס. גובהה של גבעת סן כריסטובל הוא 300 מטרים מעל העיר, ובכך היא הנקודה השנייה בגובהה בסביבות סנטיאגו (גובהה הכולל הוא כ-800 מטרים מעל פני הים).
בגבעת סן כריסטובל נמצא פארק המטרופולין של סנטיאגו - Parque Metropolitano de Santiago. בראש הגבעה נמצא פסל בגובה 22 מטרים המציג את מריה הבתולה. לפני שטסתי לדרום אמריקה, התייעצתי עם המפקד שלי לשעבר, צ'יליאני במקור, בנוגע לאתרים מעניינים לראות בסנטיאגו. הוא אמר שאין הרבה מה לראות והגדיר לי את זה כך: "אתה מכיר את הפסל המפורסם של ישו בריו דה-ז'נרו? - אז יש פסל דומה וקטן יותר בסנטיאגו". ואכן, הפסל המציג את העיבור ללא-חטא של מריה הבתולה, הוא בערך האטרקציה הגדולה ביותר שגיליתי בעיר.

פסלה של מריה בראש הגבעה
פרט פסל היפהפה, מגבעת סן כריסטובל נשקף נוף פנורמי של העיר סנטיאגו. מכיוון והיא הרבה יותר גבוהה מגבעת סנטה לוסיה, היא נותנת נקודת מבט שונה לחלוטין על העיר. סנטיאגו נראית עצומה מכאן.
כאן גם נתקלתי לראשונה בתופעה דרום אמריקנית טיפוסית: מלא כלבים משוטטים. בערך כפי שבישראל יש המוני חתולי רחוב, כאן יש המוני כלבי רחוב. רובם נראים מאד ידידותיים, אך לא טרחתי לבדוק עד כמה.

בגבעת סן כריסטובל
כלבי רחוב משקיפים על סנטיאגו
מהגבעה שבתי חזרה עם האוטובוס לשכונת בייאויסטה. הלכתי ברגל אל האכסניה (עם עצירה ראשונה ביבשת לאכילת כריך של סאבווי), והרגשתי מותש לגמרי. דיברתי קצת עם משפחה וחברים ונרדמתי לשנ"צ.
בערב דיברתי עם דניאל, הבריטי שפגשתי אמש, הוא קבע את אותו אוטובוס איתי לבואנוס איירס, ואני בינתיים התקשרתי לאכנסיית סולי על מנת לקבוע לו מקום. סידרתי את התיק שלי לקראת הטיסה מחר: אצטרך לצאת מסנטיאגו בסביבות שש בבוקר כדי להגיע אל נמל התעופה בזמן. למרות שמדובר באכסניה איומה, כבר הזמנתי לי עוד לילה כאן ליום בו אשוב מאי הפסחא... פשוט עדיף חרא שמכירים על חיפוש אכסניה חדשה לגמרי, במיוחד אם זה ללילה אחד בלבד.