יום חמישי, 26 ביוני 2014

ימים 17-18: מבואנוס איירס לפוורטו איגווסו

19.12.2012


פרידה מבואנוס

זה היה הבוקר האחרון שלי בבואנוס איירס, העיר שהביקור בה החל באופן מזעזע (האכסניה האיומה) אבל הלך והשתפר (הטיולים עם אנדי). הסתמסתי עם אנדי בבוקר ; הוא לא הרגיש טוב בגלל ששתה יותר מדי אלכוהול בימים האחרונים, ויצא לראות רופא. אני בינתיים העברתי את זמני בסיבובים בעיר ולסידורים לקראת העזיבה: משיכת כסף, משלוח גלויה הביתה וסידור התיק המבולגן שלי. ממש התפרשתי על כל החדר בזמן שארגנתי את התרמיל. למזלי, ליעד, שותפי לחדר באכסניה, עזב מוקדם בבוקר ויכולתי להרעיש כמה שרציתי.
אנדי סימס לקראת הצהריים והציע ללוות אותי לטרמינל האוטובוסים של רטירו. הוא אפילו הגיע עם מונית, אסף אותי מהאכסניה וחיכה איתי עד שעליתי אל האוטובוס אל פוורטו איגווסו. היעד הבא שלו בעוד יומיים יהיה בעיר פורטו אלגרה בברזיל, וקיווינו להיפגש שוב בהמשך הטיול בפרו או אקוודור. 
האוטובוס של חברת Tigre Iguazu לא היה מיוחד ; העיקר שישבתי במושב חצי-מיטה מקדימה כדי שאוכל להנות מהנוף. ציפתה לי היום נסיעה ארוכה של כ-20 שעות מכאן עד היעד הבא שלי. שארית היום עברה בנסיעה באוטובוס, תחילה לאורך הגבול עם אורוגוואי ואחר כך לאורך הגבול הברזילאי. לבסוף גם הצלחתי להירדם.


20.12.2012


פוורטו איגווסו

בבוקר הנופים התחילו להתחלף לסגנון ג'ונגלי מאד: זה היה הסימן שנכנסתי אל מדינת מִיסְיוֹנֶס (Misiones), שנמצאת בקצהה הצפון-מזרחי של ארגנטינה, בין ברזיל לפאראגוואי. הנסיעה התארכה בעוד כשעה וחצי מהמתוכנן בגלל עצירות ועיכובים בתחנות ביניים ; העיקר ששרדתי אותה בהצלחה. הגעתי אל התחנה המרכזית הקטנה של העיירה פְּוֵורְטוֹ אִיגְוָוסוּ (Puerto Iguazu) ובקלות איתרתי את מיקום האכסניה שלי כאן: ה"בַּמְבּוּ מִינִי" (Bambu Mini).
שמחתי לגלות שיש באכסניה מיזוג בחדרי השינה - כי האוויר בחוץ היה לח, כמו שצפוי מעיירה באיזור הטרופי. זו הייתה אכסניה מאד נחמדה - עם צוות ידידותי ומתקנים משותפים מצויינים (למרות שהחדר המשותף מכיל מספר גדול של מיטות). מיד התאהבתי במקום וביקשתי להאריך את שהותי כאן בלילה נוסף מעבר לאלה שקבעתי מראש. 
פוורטו איגווסו, פרט להיותה חמה ולחה, הייתה גם שקטה ורגועה. היא הזכירה לי באופייה את הערים הטרופיות של צפון-מזרח אוסטרליה כמו קיינס ופורט דגאלס, או את האנגה רואה של אי הפסחא. את היום העברתי בהיכרות עם העיירה, מנוחה רבה, קביעת אכסניה ליעד הבא שלי (טוקומן). גם הצטיידתי במטריה לקראת מחר: אני לא מתכוון להירטב בימי הטיול שלי אל מפלי האיגווסו. 

על הערסל של אכסניית במבו מיני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה