יום שני, 30 ביוני 2014

ימים 22-23: סן מיגל דה טוקומן

24.12.2012


נסיעה לטוקומן

רוב היום הזה עבר עלי באוטובוס. הנסיעה מפוורטו איגווסו אל סַן מִיגֶל דֶה טוּקוּמַן (San Miguel de Tucumán), בירת מדינת טוקומן. במהלך היום האוטובוס עבר בעיירות גדולות וקטנות: רובן היו במצב די מוזנח, אולי חוץ מהעיר הגדולה רסיסטנסיה. 
רק לקראת שמונה בערב הגעתי אל טוקומן ונסעתי במונית אל האכסניה. שהיתי כאן באכסניית Backpackers Tucuman המרווחת והנחמדה. האוויר היה עדיין מאד לח כאן, אבל לא ברמות של פוורטו איגווסו. היום היה ערב חג המולד, וכל החנויות היו סגורות. לשמחתי, הציעו באכסניה אסאדו בתשלום נוסף, ונאלצתי להמתין רעב רק עד השעה אחת עשרה. 


25.12.2012


חג המולד בטוקומן

היום עבר עלי אחד מהימים המשעממים והמיותרים בטיול עד כה: וזהו כבר היום השלישי ברצף שעובר עלי בחוסר מעש. אכלתי את ארוחת הבוקר של האכסניה, ואז גיליתי שכל המסעדות והחנויות עדיין סגורות בגלל חג המולד. כך נגזר עלי לרעוב עד שהחג ייצא. מצאתי את המקדולנדס המקומי סגור עם שלט, שאמר שהסניף ייפתח בשבע בערב. גם רחובותיה של העיר היו ריקים מאדם ומכוניות. מסתבר שחג המולד שלי בטוקומן הפך להיות כמו יום כיפור בחולון.
לא הצלחתי למצוא סיור שייקח אותי לעתיקות קילמס, וכל היום הסתובבתי רק במרכז טוקומן: פלאסה דה ארמאס וצפייה בבניין בו הכריזו על הקמת ארגנטינה ב-9 ביולי 1816. פרט לאירוע ההיסטורי החשוב ההוא, אירע בטוקומן אירוע לא פחוּת בחשיבותו: כאן מרקו מצא את אמא שלו.

בפלאזה דה ארמאס
טוקומן מקושטת לכבוד חג המולד
שארית היום עברה בשינה ומנוחה באכסניה. לפחות האכסניה החביבה נתנה לי מקום מפלט מהעיר המשעממת. בלילה יצאתי סוף סוף לאכול במקדלונדס ועברתי ליד הבניינים המרכזיים כדי לראות אותם בתאורת לילה. 
עדיין לא החלטתי מה לעשות מחר: כנראה אנסה שוב למצוא סיורים לאתרים בסביבת העיר, ואם לא אמצא - אסע אל התחנה הבאה שלי בארגנטינה. באמת שאין לי מה לחפש בטוקומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה