יום שלישי, 8 ביולי 2014

יום 27: סלטה וסן לורנזו

29.12.2012

סן לורנזו

התעוררתי הבוקר שוב לפני כל האכסניה, ללא כל סיבה שהיא. כשיואקים התעורר הצלחתי לשכנע אותו לבוא איתי אל סַן לוֹרֶנְזוֹ (San Lorenzo), כפר קטן סמוך לסלטה. את ההמלצה לגבי ביקור בסן לורנזו קיבלתי ממטיאס, עובד הקבלה באכסניה.
נסענו באוטובוס ממרכז סלטה אל הכפר ; כשהגענו אליו הוא נראה תחילה כמקום קטן ומשעמם. לאחר כמה דקות של סיבוב בכפר, גילינו את מסלול ההליכה שביער הסמוך. המסלול הוביל אותנו לטיפוס על הר: הנעלים שהבאנו איתנו לא ממש היו מותאמות לדרך. אני הגעתי עם נעליים פשוטות ואילו יואקים נעל כפכפי אצבע. הדרך הובילה אותנו בין העצים, וליד מפלים קטנים. לא ידענו מתי היא בדיוק מסתיימת, אבל החלטנו לעצור כשהגענו לשילוט של התצפית על הכפר. מולנו נפרש הנוף הירוק של היער, הכפר - והעיר סלטה ברקע. השלווה כאן בהחלט הייתה שווה את הטיפוס המפרך שעברנו הנה.
לקראת הצהריים חזרנו באוטובוס מסן לורנזו אל סלטה.

בדרך למעלה
הנוף מהתצפית
בדרך למטה

סידורים בסלטה

אחר הצהריים הזמנתי דרך האכסנייה טיול למחר לקפאז'טה (יואקים לא רצה להצטרף) והלכתי לנוח במיטה שלי. עובדת האכסניה העירה אותי כדי שאשלם על הכרטיס לטיול, ואני התעוררתי עם כאב ראש נורא.
למרות כאב הראש הלכתי לקנות כרטיס לאוטובוס לעיירה לה קיאקה היושבת בגבול עם בוליביה. האוטובוסים תמיד יוצאים בשעת הלילה, וכך מגיעים למעבר הגבול בבוקר. קניתי לי כרטיס ללילה שבין ה-1 וה-2 בינואר, כדי שלא אגיע לעיירת הגבול ביום החג של השנה החדשה. כבר למדתי את הלקח שלי אחרי ההגעה לטוקומן בערב חג המולד.
בערב התחילו לי כאבים בצד הבטן. שאלתי את העובד התורן בקבלה לאן אני צריך ללכת במידה ואני חושש שיש לי תוספתן נפוח. הוא בתגובה פשוט דאג להביא לי רופא - ובעוד בחינם. הבדיקה של הרופא לא הראתה משהו בתוספתן, ולקראת השינה הכאב התחיל להיעלם. כלומר, רק כאב הבטן נעלם, וכאב הראש עדיין נשאר איתי.