יום שני, 1 בדצמבר 2014

יום 55: קוסקו

26.01.2013

המונומנט של פאצ'אקוטק

היום האחרון שלי בקוסקו הנפלאה היה עמוס מאוד. בבוקר הבטתי בכרטיס ה"בולטו טוריסטיקו" שלי: עדיין נותרו מספר אתרים בעיר, שטרם ביקרתי בהם. התחלתי לצעוד בשדרות דֶל סוֹל (Avenida del Sol) אל עבר המונומנט של פַּאצַ'אקוּטֶק (Monumento Pachacuteq). זהו פסל ענק של אחד ממנהיגי האינקה, ומתחתיו נמצא מוזיאון קטן בנושא איזור קוסקו ואימפריית האינקה. נכנסתי אל המוזיאון הנחמד, ועליתי במדרגות הספירליות שלו אל התצפית שלמרגלות הפסל. המונומנט אמנם ממוקם בלב שכונה פשוטה למראה, אך הנוף הנשקף ממנו היה בהחלט שווה את הביקור במקום.

קוסקו מהתצפית

השלמות אחרונות בקוסקו

בדרך חזרה אל האכסניה עברתי ליד קוריקנצ'ה, בה ביקרתי במסגרת "טיול העיר". נכנסתי כאן למוזיאון נוסף, שכמו הקודם -גם הוא הציג את ההיסטוריה של האינקה. בתוך במוזיאון פגשתי את אירמה - המדריכה שלי מהטיול של אתמול. היא חיפשה פה תיירים בודדים להדרכה במוזיאון (בתשלום כמובן).
לאחר עצירה קצרה באכסניה, יצאתי לביקור בעוד כמה מוזיאונים במרכז העיר. לא נראה לי שהייתי חושב לבקר בהם ללא הכניסה החינמית, שכבר הייתה כלולה לי ב"בולטו". ביקרתי במוזיאון לאמנות מודרנית, במוזיאון לאמנות פופולרית ובמוזיאון ההיסטוריה האיזורית. המבנים הקולוניאלים בהם יושבים שלושת המוזיאונים הללו, היו לרוב יותר מעניינים מהתצוגות שבתוכם.
לאחר סבב המוזיאונים של היום, בהחלט מיציתי את ה"בולטו טוריסטיקו" כמעט עד הסוף (ביקרתי בתוך 13 מתוך 16 מהאטרקציות הכלולות). עצרתי בבית קפה קטן במרכז קוסקו - Cuscoffee כדי להתפנק עם תה ועוגת שוקולד מתוקה.

קוריקנצ'ה. לשם שינוי, לא בגשם
אחד משלושת המוזיאונים האחרונים. אני לא ממש זוכר איזה מהם בדיוק...

אל ארקיפה

בערב נפרדתי מניר ומהאכסניה המדהימה שלו. נסעתי עם מונית אל עבר התחנה המרכזית של קוסקו, כדי לתפוס את האוטובוס אל היעד הבא שלי. התחנה הייתה מלאה באנשים, ואני דאגתי לפקוח שבע עיניים על התיקים שלי. לאחר מסירת המוצ'ילה, עליתי למחלקת VIP באוטובוס (כולל ווי-פיי ושקע חשמלי להטענת הטלפון). השארתי את קוסקו האהובה מאחוריי, ויצאתי בנסיעת לילה ארוכה אל עבר התחנה הבאה שלי במסע הזה: אַרֶקִיפָּה.