יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

יום 56: ארקיפה

27.01.2013

אל ארקיפה

נסיעת הלילה הייתה שקטה ונוחה, אולי פרט לעובדה שממש רציתי כבר להגיע לתא שירותים נורמלי - ולא לכזה שנמצא בתוך אוטובוס. תחנת האוטובוסים של ארקיפה לא הייתה עמוסה בנוסעים כמו זו של קוסקו. לפני שיצאתי אל עבר האכסניה שלי, קניתי כבר את כרטיס הנסיעה הבינעירונית ליעד הבא - נאסקה.
אַרֶקִיפָּה (Arequipa) נמצאת בדרומה של פרו. היא העיר השניה בגדולה במדינה, אחרי הבירה לימה. ההבדל בגודל האוכלוסיה בין לימה לארקיפה הוא כמעט פי עשר: בארקיפה חיים פחות ממיליון תושבים, בעוד לימה מתקרבת כבר ל-10 מיליון. כשמגיעים אל ארקיפה, קשה מאד לפספס את הר הגעש החרוטי, השולט על קו הרקיע: אֶל מֶיסְטִי (El Misti), המתנשא לגובה  של כ-5800 מטרים מעל פני הים. אל מיסטי הוא הר געש פעיל, אך בזמן ביקורי פסגתו היה מכוסה בשלג ; זה היה ניגוד נפלא: עיירה בעלת אקלים מדברי והר געש מושלג ברקע.
האכסניה שלי כאן הייתה "מרלונס האוס" - מקום די נחמד ושקט, הנמצא במרחק הליכה ממרכז העיר. ישנתי פה בחדר פרטי ללא מקלחת. כשהגעתי אל המקלחת, די התאכזבתי... ושמחתי שאני לא גבוה יותר. ראש המקלחת היה בגובה של 1.70 מטר מעל הרצפה. נזהרתי שלא לקבל מכה בראש בזמן שהתקלחתי. פרט למקלחת המוזרה, האכסניה הייתה מקסימה: הצוות אף דאג לי לארוחת בוקר מאוחרת, במקום זו שאפספס מחר.

העיר הלבנה

נחתי זמן רב באכסניה, אך לקראת הצהריים יצאתי לסיבוב היכרות עם העיר. רק כעת הבנתי מדוע ארקיפה מפורסמת גם בכינוי "העיר הלבנה" (La ciudad blanca). רוב הבניינים במרכזה בנויים מאבן מקומית בעלת גוון לבן. הרחובות באיזור האכסניה היו די ריקים, אך הם הלכו והתמלאו באנשים ככל שהתקרבתי לכיכר המרכזית.
בכיכר הראשית ניצבת הקתדרלה הגדולה של ארקיפה - גם היא בנויה מאותה אבן לבנה. רוב האטרקציות התיירותיות היו סגורות היום בגלל סוף השבוע, וכך ויתרתי על ביקור בכנסיות העיר ובמנזר המפורסם. את מרבית אחר הצהריים העברתי בהכרות עם הרחובות הלבנים של העיר.

הקתדרלה הלבנה
בערב שבתי אל האכסניה ; אמנם רק הבוקר הגעתי לפה, אך כבר עלי להתארגן לקראת סיור קניון דל-קולקה, שאליו אצא מחר. ארזתי את תיק הגב שלי לקראת הטיול, וארגנתי את התרמיל הגדול לקראת נעילתו בשמירת החפצים של האכסניה. מפעם לפעם אני מרגיש כאילו המקום בתרמיל הולך וקטן. כנראה שאצטרך להתחיל לזרוק בגדים בקרוב, אם אני רוצה מקום לעוד מזכרות.
הייתי מוכרח לצאת שוב אל מרכז העיר בחשכה. המראה של הקתדרלה הלבנה המוארת בהחלט היה שווה את היציאה אל הקור.