יום רביעי, 29 באפריל 2015

יום 76: איי גלפגוס (דרום פלאזה)

16.02.2013


האי דרום פלאזה

לשמחתי, הבוקר הזה עבר שקט לעומת זה של אתמול, ופתחתי אותו בשייט אל האי דרום פְּלַאזָה (South Plaza). האי הקטנטן ממוקם מזרחית לאי סנטה קרוז, וההפלגה אליו ארכה כשעתיים. ירדתי בסירת גומי אל מזח הבטון, וכבר משני צדדיו הבחנתי באריות ים קליפורניים. 
מדריך הקבוצה הוביל אותנו בשביל הקצר שעל האי. דרום פלאזה היה מעט שונה מצפון סימור, בו ביקרתי אתמול. האי מתאפיין בצמחיה בצבע אדום-חום ובקקטוסי ענק. בין הקקטוסים מסתובבות איגואנות יבשתיות וימיות. המדריך סיפר כי לעתים יש מקרי הזדווגות בין שני מיני האיגואנות, ואלה מובילים ליצירת איגואנות "היברידיות" עקרות. 
הגענו אל המצוק בקצהו השני של האי, וכאן יכולתי להבחין בציפורים המפורסמות של גלפגוס: סולות כחולות-רגל, פריגטות הדורות ושחף זנב-סנונית. כששבתי אל המזח, חסם אותו גור אריה-ים. ניצלתי את ההזדמנות הנדירה לתמונה מהירה, אבל זה לא ממש נראה שהפרעתי לו באופן כלשהו ; הוא המשיך לשכב על המזח ולהתעלם מהתיירים.

אריות ים קליפורניים
איגואנה יבשתית
הנוף של האי דרום פלאזה
איגואנה ימית
שחף זנב-סנונית
עם הגור על המזח

שייט במקום שנירקול

המדריך החזיר את הקבוצה אל הסירה, ומכאן המשכנו לאתר של שנירקול, ליד אחד ממצוקיו של האי סנטה קרוז. הצטרפתי לעוד כמה אנשים מהקבוצה, שכמוני - לא ממש התלהבו משנירקול, ויצאנו לשייט בסירה מתנפחת ליד המצוק. המדריכים שהצטרפו לסירה, הראו לנו את ציפורי הים המקננות על המצוק. צבע מי האוקיאנוס היה טורקיז-מהפנט, ואני העברתי את השייט בשכשוך כפות הרגליים הצלויות שלי במים. תענוג.

המצוק ואתר השנירקול
שיזוף סנדלים!
סולה כחולת רגל על המצוק

ערב גשום

 הפלגה קצרה הביאה אותנו לנמל הצפוני של סנטה קרוז, וכמו אתמול... ושלשום... שבתי אל עבר פוורטו איורה בנסיעה. מסתבר שבעיירה ירד גשם כבד כל הבוקר, ולשמחתי פספסתי אותו. הגשם אמנם המשיך לסירוגין במהלך אחר הצהריים והערב, אבל לא הפריע להסתובב בחוץ. ארוחת הערב שלי הייתה במסעדה הטובה מבין השתיים שהספקתי להכיר - Isla Grill. קיבלתי נתח בשר גדול, ולקינוח בראוניס וגלידה.
ביומיים האחרונים הספקתי לראות בטבע את (כמעט) כל בעלי החיים המפורסמים של איי גלפגוס. רק אחד חסר לי ברשימה - צב הענק. אמנם ראיתי כמה בתחנת המחקר ע"ש צ'רלס דרווין שלשום, אך אני מוכרח לראות אותם חופשיים בטבע. ואת זה אעשה מחר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה