יום חמישי, 25 ביוני 2015

יום 80: מגלפגוס לקיטו

20.02.2013


בוקר אחרון בגלפגוס

ההשכמה בארבע וחצי בבוקר הייתה אפילו מוקדמת מדי עבורי. עם הזריחה, אספו אותי מהמלון אל המזח, וכאן עברתי את הבדיקות הבטחוניות של האי איזבלה: "יש לך פירות?" זו כנראה המקבילה המקומית פה ל"יש לך נשק?". לפני ההפלגה במעבורת המהירה אל פוורטו איורה, דאגתי לקחת כדור נגד מחלת הים. השייט עבר באופן חלק וללא כאבים מיותרים. בחלק קצר של השייט הצטרפו לסירה דולפינים, שהחלו לקפץ לידה ; זו בהחלט חיה שלא חשבתי שאתקל בה באיי גלפגוס.
לאחר שעתיים של שייט, הגעתי אל הנמל של פוורטו איורה. כאן המתין לי הוגו, הנהג שפגשתי ביומי הראשון כאן. הוא הסיע אותי עד המעבורת שבין האיים סנטה קרוז ובלטרה. חציתי עם המעבורת את המיצר, ונסעתי עם האוטובוס אל שדה התעופה הקטן. שמחתי להיפטר בצ'ק-אין מן המוצ'ילה הכבדה שלי, ועתה נותר לי רק לחכות לטיסה. אבל פה דברים הפסיקו לעבוד עבורי באופן חלק.

הזריחה האחרונה שלי בגלפגוס

עיכובים...

זמן ההמתנה הצפוי לטיסה הלך והתארך. היום נפתח באופן רשמי שדה התעופה החדש של קיטו, בירת אקוודור, ולכן היו שינויים ועיכובים רבים בטיסות. ידעתי שפטריסיו, שהכרתי באי הפסחא, יצפה לי הערב בשדה התעופה בקיטו. בגלל חוסר באינטרנט אלחוטי בשדה התעופה בבלטרה, לא יכולתי להודיע לפטריסיו על העיכוב. קיוויתי שהוא יבדוק את השינוי במועד הטיסה לפני הנסיעה לשדה התעופה. 
המטוסים של החברות הנחשבות יותר עזבו ראשונים: קודם Tame, ואז LAN - ואחרון חביב היה המטוס שלי מחברת Aerogal, שהמריא רק בשתיים וחצי אחר הצהריים. אז למה התעוררתי כל כך מוקדם?!
המטוס של Tame
ממשיך לחכות... LAN

בחזרה ליבשת

לעיכובים בגלפגוס נוסף עיכוב נוסף - בשדה התעופה של גוואיאקיל. המטוס נחת שם לעצירת ביניים להעלאת ולהורדת נוסעים, לפני שהמשיך לקיטו. איכשהו, כל התהליך הזה ארך יותר מדי זמן - ואני עדיין לא יכולתי ליצור קשר עם פטריסיו.
עם הנחיתה בקיטו - בשעה שבע וחצי בערב(!), מיהרתי לצאת ולחפש את פטריסיו. הוא המתין לי שם עם אמו המקסימה, מרסדס. שניהם חיכו לי שם כבר מהשעה ארבע וחצי, והיו בטוחים שנחתתי מזמן. מסתבר שבמסכים של שדה התעופה נכתב כי הטיסה שלי כבר נחתה לפני יותר משעה. הם הסיעו אותי אל עבר קיטו, ובדרך הזמינו אותי להתארח בביתם במקום האכסניה שהזמנתי. 
כשהגענו אל ביתו של פטריסיו, וילה יפה על אחד מהרחובות הראשיים של העיר, כבר היה חשוך לגמרי. קיבלתי כאן חדר שינה ומקלחת משלי וגם ארוחת ערב נהדרת. זה היה סיום נפלא ליום שהתבזבז ברובו על נסיעות והמתנה. נכנסתי למיטה מוקדם ; מחר פטריסיו מתכנן לנו יום סיור בעיר העתיקה של קיטו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה