יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

יום 84: אלאוסי

24.02.2013


הכנסיה העתיקה באקוודור

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו ממלון "שלום" בריובמבה אל עבר העיירה הקטנה אַלָאוּסִי (Alausi). למרות המרחק האווירי הקצר יחסית, הדרך התארכה הודות לפיתולים רבים. עצרנו תחילה מחוץ לריובמבה כדי לראות את הכנסיה העתיקה ביותר באקוודור: כנסיית בַַּלְבַּנֶרָה (Iglesia de Balbanera). זוהי כנסיית אבן קטנה וצנועה, שנבנתה על ידי הכובשים הספרדיים כבר בשנת 1524.
מדי פעם ראיתי ציורים של לבבות כחולים על הכביש בדרך לאלאוסי. פטריסיו הסביר לי שאלה סימונים למקומות בהם אירעו תאונות דרכים קטלניות. לשמחתי, הגענו שלמים ובריאים אל אלאוסי ומצאנו בקלות את תחנת הרכבת היוצאת אל "אף השטן" - Nariz del Diablo.

הכנסיה העתיקה באקוודור

 הרכבת הלא-גמורה

לפני כמה עשרות שנים תכננו להקים באקוודור מסילת ברזל, שתחבר בין עיר הבירה לבין העיר הגדולה - בין קיטו לגוואיאיקיל. לבניית אותה רכבת הביאו פועלים רבים מג'מייקה ופנמה, ומאות מהם מצאו את מותם במהלך הקמת המסילה. המשימה עצמה לא הושלמה עד היום, וההר הסמוך לאיזור אלאוסי זכה לכינוי "השטן" בגלל מאות ההרוגים שגבה האיזור. אחת מצלעות ההר הזכירה לכמה מקומיים צורה של אף, ולכן המקום נקרא היום "אף השטן". המסילה הלא-גמורה שיורדת מאלאוסי אל "אף השטן" מתפקדת היום כאטרקציה תיירותית.
פטריסיו ואני ירדנו עם הרכבת במסילה המזוגזגת עד סופה, וכאן יכולנו לצפות ב"אף השטן". למרות שלא ממש הבחנתי בצורה של אף, התרשמתי מאד מהנוף שמסביבי. עם הירידה מהרכבת המתינה לנו להקת רקדנים מקומית, שפצחה בריקודים מאוד מכוונים-לתיירים. אכלנו במסעדה המקומית שלמרגלות ה"אף" ומכאן שבנו חזרה לאלאוסי באותה המסילה.


קרון ישן ליד התחנה באלאוסי
בתחנה באלאוסי

עם "אף השטן" מאחוריי

המסילה הלא גמורה 

חזרה לקיטו

התכנון המקורי שלנו היה להישאר לילה בעיירת המרחצאות החמים בַּנְיוֹס, אבל החלטנו לוותר על לינה בה. העדפתי לנצל את הימים האחרונים שלי בדרום אמריקה ליעדים שמאד רציתי לראות - אוטאבלו ומינדו.
בדרך חזרה לקיטו עצרנו לתצפית על הר הגעש קוטופקסי, שסוף סוף נחשף מעט מתוך העננים. לקינוח עצרנו כדי שאוכל לטעום את הגלידה המפורסמת של האיזור - Helado del Salcedo, שהתבררה כצבעונית מאד ומתוקה במידה חריגה.
לקראת הערב שבנו אל ביתו של פטריסיו. אני הייתי מותש לגמרי ורק ניסיתי לא להירדם מוקדם מדי. לפטריסיו היה איכשהו עוד מספיק כח כדי לצאת לראות את טקס האוסקר אצל חברים, בזמן שאני התמוטטתי אל המיטה.

קוטופקסי
עם הגלידה המקומית בדרך לקיטו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה