יום חמישי, 6 באוגוסט 2015

יום 85: אוטאבלו

25.02.2013

השוק באוטאבלו

הרשתי לעצמי להתעורר היום טיפה מאוחר, לאחר שנת לילה נהדרת. פטריסיו התעורר ולא הרגיש כל כך טוב ; הוא הסביר לי כיצד להגיע אל טרמינל האוטובוסים בצפון קיטו וביקש מהעוזרת להזמין לי מונית.
הגעתי בקלות אל הטרמינל ומכאן עליתי על אוטובוס, המגיע אל אוֹטַאבַלוֹ (Otavalo). מבלי לשים לב, חציתי סוף סוף את קו המשווה אל ההמיספרה הצפונית של כדור הארץ והמשכתי בנסיעה של כשעתיים אל העיירה הצפונית לקיטו. אוטאבלו מפורסמת בעיקר בכיכר השוק שלה - פְּלַאסָה דֶה לוֹס פּוֹנְצ'וֹס (Plaza de Los Ponchos) ובעבודות היד הנמכרות בה. מאד רציתי לקנות אמנות מקורית מידי אמנים מקומיים ולא מוצרים, שנעשו בפס ייצור ונמכרים בכל רחבי דרום אמריקה. הייתי צריך למצוא את דרכי בין כל הרוכלים הרגילים שקראו לעברי "אמיגו! אמיגו!" כדי שאבוא לבדוק את הסחורה שלהם. בדקות הראשונות שלי בשוק פגשתי רק אותם, ודי התאכזבתי מהמקום.
לבסוף מצאתי את מה שחיפשתי: באמצע השוק ישב היפי מתבגר שבעזרת מסורית דקיקה ניסר ציורים בתוך מטבעות. בחלק מהמטבעות הוא ניסר דיוקנאות קטנטנטים של ישו, בוב מארלי, ג'ים מוריסון ועוד כמה אישים מפורסמים מעולמו. באחרים הוא פשוט ניסר את המטבע לפי הציורים המקוריים שהופיעו עליו. כשאמרתי לו שאני מישראל הוא מיד הציג בפני ארבעה מטבעות ישראליים - שניים שכבר אינם בשימוש, מטבע של שקל חדש ומטבע של עשר אגורות. היפה מכולם היה המטבע של עשר האגורות, ועליו שילמתי 15 דולר (אחרי מיקוח קצר). ההיפי הנחמד השחיל את המטבע לתוך שרשרת פשוטה עם חרוזים, וכך קיבלתי את אחת מהמזכרות המיוחדות ביותר שקניתי בדרום אמריקה.
לאחר ארוחת הצהריים מצאתי חנות בשם La Tierra, בה צבעו עץ מגולף בצורות החיות המפורסמות של אקוודור ואיי גלפגוס. התלבטתי רבות בין המבחר בחנות, ולבסוף קניתי שני לוחות עץ קטנים וצבעוניים.

השוק באוטאבלו
ההיפי מנסר-המטבעות
החנות "לה טיירה"

מפל פגוצ'ה

לא רציתי להיפרד מאוטאבלו כל כך מהר, ולקחתי מונית מקומית אל מפל פֶּגוּצֶ'ה הסמוך לעיר (Cascasda de Peguche). נכנסתי אל היער והגעתי עד המפל הצנוע. כנראה שעדיין נותרו בי זכרונות טריים ממפלי איגווסו האדירים, כי לא ממש התרשמתי מהמפל הקטן פה. בנוסף, הייתה לי תחושה פנימית לא טובה, שהאיזור של המפל אינו כל כך בטוח לטיול לבד. שבתי על עקבותיי וחזרתי עם אוטובוס אל מרכז אוטאבלו.

קיטו

מתחנת האוטובוס של אוטבאלו שבתי בערב לקיטו. את הערב בעיר העברתי ביחד עם פטריסיו - תחילה הלכתי לקנות עציץ רקפות כמתנה לאמו שאירחח אותי, ואחר כך המשכנו לקולנוע. בין לבין הספקתי גם לארגן את התוכניות שלי ליומיים המלאים האחרונים שנותרו לי בקיטו וסביבתה. עדיין נותרו לי מספר אתרי "חובה", שרציתי להספיק לראות לפני שאני שב ארצה.