יום שבת, 30 ביולי 2016

יום 17: קייפטאון וחזרה הביתה

30.01.16

בוקר אחרון בקייפטאון

אחרי ששה-עשר ימים מלאי חוויות בדרום אפריקה וזימבבואה, הגיע היום האחרון של המסע שלי באפריקה. בימים האחרונים ראיתי כמעט את כל מה שיש לקייפטאון להציע, כשאני מוותר רק על כמה מוזיאונים שפחות עניינו אותי.
הלכתי מביתו של קריס לאורך הטיילת עד הנמל של ויקטוריה ואלפרד. באמצע הדרך הגעתי אל שוק האיכרים של Oranjezicht City Farm, הפתוח בשבתות בלבד. פרט לשוק הירקות ה"קלאסי" היו שם גם המוני דוכנים קטנים, ביניהם גם דוכן אוכל ישראלי בשם "Sababa". לא הייתי רעב בבוקר, אז הסתפקתי רק בשייק פירות ללא סוכר לפני שהמשכתי בדרכי אל הנמל.
הגעתי אל הקניון הגדול שבנמל, כדי לקנות פסלון של קרנף להורים - ואחר כך התקדמתי באיטיות אל עבר אקווריום-שני- האוקיאנוסים. אקווריום זה מציג בעלי חיים ימיים מהאוקיאנוסים ההודי והאטלנטי, אך כשהגעתי אליו כבר לא היה לי חשק לבקר בו. העדפתי לספוג כמה שיותר מאווירת הנמל עצמו לפני שאני שב הביתה. את הביקור באקווריום החלפתי בביקור בשוק אמנים קטן, בו קניתי עוד כמה תמונות עבור המשפחה.
לקראת הצהריים הלכתי בחזרה אל עבר הדירה של קריס, תוך כדי שאני עוצר שוב בשוק האיכרים בשביל ארוחת הצהריים.

בשוק האיכרים
אמן בנמל קייפטאון ; קניתי ממנו שלוש תמונות

חזרה הביתה

מקריס כבר נפרדתי אמש. הוא הסביר לי היכן להשאיר לו את המפתח ואיך לנעול את הדירה מבחוץ. התקלחתי לפני הטיסות הארוכות, סיימתי לארוז ויצאתי אל עבר שדה התעופה של קייפטאון. בשדה התעופה התבשרתי שאני יכול לשלוח את התרמיל שלי ישירות עד ישראל. הטיסה אל יוהנסבורג הייתה קצרה, וטוב שכך - כי בכסא שלפניי ישבה ילדה בת 3, מעצבנת נורא וחסרת כל יכולת לשלוט בעוצמת הקול שלה.
בשדה התעופה של יוהנסבורג כבר שמעתי עברית מסביבי, בעיקר ככל שהלכתי והתקרבתי  אל הדלפק של אל-על. הבודק בצוות הקרקע של אל-על הופתע לשמוע שהצלחתי לשלוח את התיק שלי ישירות לארץ (לרוב זה לא קורה). הוא הודיע לי שהצוות יאלצץ לפתוח את התרמיל בלי נוכחותי במקום. עניתי שזה סבבה ולא ממש אכפת לי, אבל עמוק בלב חששתי לשלמותה של הג'ירפה הענקית שבתרמיל.
בטיסה הארוכה לארץ שודרגתי למושב תיירות-פרימיום ואף אחד לא ישב לידי. כך יכולתי לנצל את המושב הסמוך כדי לנמנם פה ושם במהלך הטיסה.
למחרת בבוקר נחתתי בישראל. טיילתי במשך שבעה-עשר ימים באפריקה הדרומית - לא טיול קצרצר, אבל עתה נראה שזה חלף מהר מדי. אני עוד אשוב לאפריקה.