יום שישי, 3 בנובמבר 2017

(1) אפריקה הדרומית - השיבה לאפריקה

20.10.2017


בחזרה לדרום אפריקה

האמת? - לא ממש תכננתי את זה. הרי טיילתי רק לפני קצת יותר משנה וחצי באפריקה הדרומית. בטיול ההוא הספקתי לבקר בארבע מדינות: דרום אפריקה וזימבבואה היו התחנות העיקריות שלי בעוד שבבוצואנה ובזמביה ביקרתי רק לטיולי יום קצרים. הטיול ההוא היה מאד יקר: מעל עשרים אלף שקלים ; מאז השתנו כמה דברים בחיים שלי. מבחינה כלכלית הבנתי שלאפריקה לא אשוב בשנים בקרובות.
לשמחתי, לבוס שלי היו תכניות אחרות. הוא שלח אותי לכנס בדֵרְבֶּן (Durban) - העיר הגדולה ביותר בפרובינציית קְווַאזוּלוּ-נַטָאל (KwaZulu-Natal) שבדרום אפריקה. הכנס עסק בתחום הביוכימי של מעבדה רפואית והוא נקבע בין התאריכים 22-25 לאוקטובר. הוספתי לי כמה ימים לטיולים לפני ואחרי הכנס. דרבן הייתה אחד מהיעדים שלא הצלחתי להכניס למסלול הצפוף של הטיול הקודם ; לכן שמחתי שהכנס נערך פה.
כדי להוזיל את העלויות שלי בימי הטיול החופשיים, חיפשתי שותפים לטיול. לבסוף קבעתי לטייל ביחד עם ג'יימס, שאיתו דיברתי במהלך הטיול הקודם שלי בדרום אפריקה ונשארתי עמו בקשר פייסבוקי מאז. ג'יימס גר ביוהנסבורג, וכך קבענו שהוא יצטרף אלי לדרבן ויטייל איתי אחר-כך בסווזילנד. בין לבין הוא הזמין אותי ללון אצלו בבית לשני לילות.

מפת הפרובינציות של אפריקה הדרומית. באדום - החמש בהן ביקרתי במהלך טיול זה והטיול הקודם.

מהארץ ועד דרבן

התקשתי לישון טוב בערב שלפני הטיסה. חברה טובה הסיעה אותי לנתב"ג באמצע הלילה כדי שאתפוס את טיסת אל-על בשעה 5:50 אל יוהנסבורג. למרות העייפות המצטברת מאתמול, לא הצלחתי לישון הרבה גם במהלך הטיסה. תשע השעות מהארץ עד יוהנסבורג עברו די בסדר - קצת מוזיקה, קצת קריאה וקצת נסיונות למנוחה. אחר הצהריים נחתתי בשדה התעופה הענק של יוהנסבורג - OR Tambo.
ביוהנסבורג הייתי צריך לעלות על טיסה פנימית אל דרבן. עוד בארץ עשיתי קצת פשלה בנוגע לזמני הטיסות וכך יצא שג'יימס הזמין טיסה פנימית שעתיים לפני הטיסה שלי. ניסיתי לשנות את הטיסה, שנקבעה עבורי, כדי שאטוס באותה הטיסה ביחד עם ג'יימס, אך לצערי הטיסות היו מלאות. ג'יימס הגיע לשדה התעופה כמעט בדקה האחרונה של הצ'ק-אין שלו. ליוויתי אותו במהלך הבידוק הבטחוני ובעת ההמתנה לעלייה למטוס.
כשעתיים אחרי הטיסה שלו, הגיע גם זמני. הטיסה מיוהנסבורג לדרבן ארכה רק כשעה, אבל סבלתי בה מאד: המטוס היטלטל עקב כיסי אוויר רבים. לאחר הנחיתה פגשתי שוב את ג'יימס, שהמתין לי שם. לא הצלחנו לתפוס אוּבּר אז לקחנו מונית עד מרכז העיר.
המלון שלנו לחמשת הלילות הקרובים היה ההילטון (Hilton Durban), שממוקם ממש ליד מרכז הכנסים הבינלאומי של דרבן. החדר היה מצוין -  בכל זאת... מלון של חמישה כוכבים. את ארוחת הערב אכלנו במסעדה של המלון. יחסית למסעדה בהילטון, המנות פה היו די זולות. העדפנו לאכול במלון עצמו ולא לצאת החוצה כי דרבן - בדומה ליוהנסבורג - היא לא מקום סימפטי להסתובב בו בשעות הלילה. ובאזורים רבים - גם לא בשעות היום. 

החדר שלנו בהילטון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה