יום שני, 14 ביולי 2014

יום 28: סלטה - עמק קפאז'טה

30.12.2012

הדרך לקפאז'טה

היום יצאתי, עדיין עם כאב הראש מאמש, לטיול לעמק קַפָאזַ'טֶה (Quebrada de Cafayate), שנקרא גם "עמק הקונכיות" (Quebrada de Las Conchas). יואקים בחר שלא להצטרף אלי, אך הסתבר לי שאני כבר מכיר מישהי אחרת בסיור הזה: אוה, המדריכה מהסיור לעמק יומאוואקה. כן, אותה אחת עם האנרגיות שלא נגמרות ; זאת שמסיימת כל משפט ב"אֶה" בלתי נשלט, כאילו הייתה איטלקיה.
לאחר איסוף התיירים באיזור סלטה, נסענו על כביש מס' 68, היורד דרומה אל עבר העיר קפאז'טה. העמק מפורסם בתצורת הסלעים המיוחדות שלו: הגענו אל "האמפיתיאטרון" בעל האקוסטיקה הטבעית, ביקרנו ב"גרון השטן" (לא, זה לא המפל ההוא מאיגווסו, אלא סלע), ראינו את "הקרפדה" או "הארנב" - תלוי איך מסתכלים, והעברנו מבט חטוף על "הכומר". לידי באוטובוס ישב תייר צ'יליאני, שצילם במהלך היום הזה יותר תמונות מאשר שאני צילמתי בכל ארבעת השבועות האחרונים ביחד. נכון, תצורות הסלע כאן היו מאד מרשימות, אבל לא ראיתי שום סיבה לצלם כל סלע 20-30 פעם.

גרון השטן
האמפיתיאטרון

שלום עושים עם למות

בהמשך הדרך אוה לקחה את הקבוצה לחוות למות באמצע שום-מקום: שם זכיתי "להשלים" עם הלמות ולהאכיל אותן בגרעיני תירס יבשים. זו הייתה דרכי לפצות אותן על אכילת אחת מהן לפני יומיים במסעדה ביומאוואקה. אני תוהה אם הלמות מהחווה הזאת  מגיעות בסופו של דבר לצלחת במסעדה ההיא...

עם הלמות

קפאז'טה

בסביבות הצהריים כבר התקרבנו לעיר קפאז'טה. כאן עצרנו תחילה לביקור ביקב מקומי. היה לי קשה להתרשם ממנו, בגלל ההשוואה המתבקשת לסיור היקבים שעברתי בניו זילנד. לאחר הסיור הקצר ביקב, שכלל גם טעימות, הגענו לארוחת צהריים במסעדה בכיכר המרכזית של העיר. הכיכר היא בעלת מבנה ספרדי-קולוניאלי טיפוסי: צורתה היא ריבועית והיא יושבת למרגלות הכנסיה החשובה של העיר.
לאחר הארוחה יצאנו בדרכנו בחזרה לסלטה.

יקב ליד קפאז'טה
הכנסיה בכיכר המרכזית של קפאז'טה

ערב בסלטה

בערב הסתובבתי קצת בסלטה וניסיתי לברר היכן אוכל להספיק לכבס את בגדיי לפני כניסת החג מחר. יצאתי גם לסיבוב קצר עם בנחמין הארגנטינאי ורו הקנדית, אבל די איבדתי את התיאבון שלי כאן, ולא מצאתי שום דבר לאכול. את מרבית הזמן הפנוי באכסניה העברתי, כמו כל האנשים, בצפייה בערוץ הטלויזיה של וורנר בראדרס. זה היה בערך הערוץ היחיד ששידר תכניות באנגלית, כשהתוכנית הכמעט יחידה בו הייתה מרתון של "חברים".